Beslut

Som ska leda dig

till något gott

Är till för att följas

hur svårt det än är

Styrkan får du hitta

i ditt inre

Och hoppas på att du har

tänkt rätt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

13 comments on “Beslut

  1. Tycker det är svårt det där, hur vet man när man väljer rätt väg? Litar inte alltid på min intuition, men går oftast efter principen- Om vägen är rak och problemfri, är det rätt väg. Livets sätt att visa vägen. Kram till dig!

  2. Magkänslan den leder en alltid rätt.
    Sen gäller det förstås att man är ngt så när jordad för att kunna känna in den.
    Har träffat en fantastisk healare/ (alltså ingen guru) och känner mig just nu otrligt avslappnad. Kan vara semestern förvisso, har bara jobbat en vecka, hon gjorde endast en minisak och wooow!!

    Skall ha en tretimmars så fort de blir tillfälle.

    Denna människa strålar och kan sin sak, så glad över det. Tror att genom att må bra i det inre påverkar man det yttre och kan på så vis styra riktningen.

    Du vet, de vet jag 😉
    Kram!

  3. Beslut fattar vi dagligen, en del mindre, andra stora. Personligen går jag på intuition och min intuition har lett mig rätt hittills. Av de flesta allvarligare beslut jag tagit, så har det endast, varit en gång som beslutet inte var i sin ordning. Jag bad om ursäkt och talade om för denne vad som föranlett mig. Men det löste sig och idag är vi mycket goda vänner. Men när det det kommer till intuition och beslut, så har det tyvärr oftast bekräftats. Men som den beteendevetare jag är så kanske det är yrkesskada! ;0)
    Kram

  4. Heej! tack för din titt hos mig och kommentar! ja du, beslut… de kommer hela tiden… och ibland är det lätt och ibland så himla svårt. Du hittar säkert rätt beslut. Ha det gott *kraam*

  5. Tack för era kommentarer.

    agapanthus: Du är så klok och jag tror att både intuition och lite principer om problemfria vägar kan vara bra:) Kram!

    menuette: Låter intressant det där! Hoppas vi får läsa mer om ditt välmående och visst påverkar man sin omgivning genom att själv utstråla positivitet. Kram:)

    Freespeech: Gillar att skriva i två bloggar, bara så. Kul att du tittade in och tack för berömmet:)

    znogge: Jag är precis likadan… Kram!

  6. pantheraleo: Så kan det ju mycket väl vara, men ändå är det inte alltid så lätt att besluta saker och ting. Jag är världens expert på att se positivt i allt dessutom. Svårt alltså! 🙂

    wendla: Roligt att se dig här! Och jag går nog nästan alltid på intuition, utom i svårare beslut när förnuftet också får vara med. BRA att det löste sig och en stor kram till dig:)

    moniqas: Tack själv! Och visst är det så som du skriver. Kram!

    wendla: Jag förstod det, men visst är det irriterande när man ser att man har skrivit fel. Kram! 🙂

Kommentera

