Alltid

Titta upp; se på himmelen; så blå den är!

Alla hustaken – så vackra, oerhört ståtliga och där, bakom den prunkande busken, snusar en katt så lugnt och förnöjsamt.

Under alla stadens snabba fotsteg, bor små söta insekter tillsammans.

Minns förresten, den där dagen då vi skrattade åt ingenting, så att tårarna sprutade som fontäner!

Bussarna som kör förbi; så blå de är och så härlig reklam i vackra färger. Ser du?

Jag ser.

Nästa sommar; det brukar jag tänka på, varje dag.

Så härligt vi ska ha! Vart vill du åka? Säg, så gör vi det!

Du och jag, tillsammans.

Som jag längtar.  Jag längtar med allt jag har, precis varje dag.

Innerligt.

Vet du förresten, att Alltid älskar jag dig.

Älskar.

Precis alltid.

Och aldrig ger jag upp; vad det än gäller. 

 

 

 

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One comment on “Alltid

Kommentera

