Jag tror

                        

…inte på någonting alls. Men när jag ser dig hoppa, så är du det vackraste och mest livfulla jag någonsin har sett och det sprids en värme av kärlek och lycka inom mig. Jag önskar att jag kunde skydda dig, emot allt man möter i Livet. Men jag vet att det inte går; att alla måste vi möta precis allt som kommer i vår väg och på något sätt ska vi tackla det också. Förstå. Ta till oss. Värdera och gå vidare längs den där förb….. vägen som kallas Livet.

Det är så mycket som finns. Överallt. Händer saker hela tiden. Och här sitter jag. Jag. Och tror på ingenting.

10 comments on “Jag tror

  1. Jag tror banne mig att vår del av bloggosfären har fått en släng av trolöshet! Fast jag är nog benägen att hålla med znogge, i hennes initiala uttalande, även om denna klippa tydligen börjar vackla lite i slutet av kommentaren!

    För mig skulle det nog vara förödande att ge upp min tro på att det finns en intelligent och ”god” kraft som iscensatt detta skådespel som vi kallar Livet. Men just denna allmäna ”trolöshet” som är mycket utbredd bland dagens människor, gör att de kastas mellan hopp och förtvivlan.

    Jag tror på att skaffa sig en egen, fungerande livsfilosofi, med vars hjälp man kan tackla Livet i alla dess olika skiften.

    Jag vet att salig Timothy Leary tydligen inte hör till dina absoluta favoriter, Madonnan, Men ett av hans citat lyder i översättning: ”Universum är ett intelligenstest”

    Och det tror jag med! 😉

    Ha en fortsatt trevlig semester i soliga Calahonda!

  2. znogge: Jag tror att det är bra att inte veta vad man tror…:) att ha lite att fundera på! Kram

    Sam Z: Den tro jag skriver om här handlar nog mer om annat än att…tro på något, en kraft eller vad det nu kan vara. Att inte tro kan man göra på så mycket, samtidigt som man faktiskt kan tro på Livet och en kraft, som jag isåfall tror finns inom oss. Men den där Tim tror jag inte på, alldeles för rusiga uttalanden för min smak. 🙂

    anne-marie Körling: Hej, vad roligt att se dig här! Hoppas du har en bra sommar:)

  3. Tro ingen lätt sak. Men jag tror 🙂 att vi alla tro på något precis så som du skriver, samtidigt som vi inte tror på annat. Må gott och njut i sommaren.

  4. Näe jag tror nog allra mest på mig, eller…hmm.. Jo förresten, hur skulle nån annan tro kunna vara skräddarsydd för just mig. Japp så får det bli 🙂 Agapanthustron, just one member 😀 Kramar till dig soliga Spanien!

Kommentera

