Merkurius styr mina tankar

                   

                 En söt planet i Rymden, men kanske inte Merkurius…?

…på något sätt, har jag förstått av att läsa om astrologi och nu har den tydligen krympt 1,5 km runtom.

Det är ju rätt mycket tycker jag, som också konstaterar att det är tur att vi människor inte krymper så mycket, ens med en liten magbakterie i sig. Undrar om våra tankar blir färre i och med det här krympandet förresten?! Hoppas inte det, eller kanske förresten, för ibland tänker jag så mycket att det där uttrycket om att tänka så det knakar, faktiskt stämmer in rätt bra. Merkurius ligger i Vattumannen i mitt horoskop (eller om det var tvärtom? Inte lätt med begreppen här, inte!) och det ska tydligen innebära att jag i mångt och mycket fungerar som en sådan. Har jag inte märkt alls, jag tycker att jag är så fiskig man kan vara. Bara en massa kännanden hela tiden, alltså.

Nåja, Merkurius krymper för att den svalnar i kärnan. Det skulle jag också vilja göra, mitt i ett svettigt svamlande här i Spanien.

Här är sol och idag väntar treinta y cinco grader. Huvva!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

5 comments on “Merkurius styr mina tankar

  1. Ja jag är också merkuriustyrd jungfru som jag är. *S* Kanske därför jag blir allt virrigare?? Om det krymper? Ha en bra dag och härlig fortsättning på sommaren i alla fall! *kram* ;.)

  2. Haha… inte ligger väl din Merkurius i Vattumannen heller, Madonnan! Om man kollar i din post ”Astrologi”, så framgår det ju att Merkurius ligger i ditt aningen ostrukturerade soltecken, d v s Fiskarna, och då funkar den så här (enligt Stefan Stenudd):

    Merkurius i Fiskarna

    Rik fantasi, vänlig, god. Begåvat och flexibelt sinne, men litet konstlat.

    Svagheter: melankoli, lättrogenhet. Tendens till illusioner, rädslor och ängslighet.

    Mars och Venus har du däremot i Vattumannen.

    Hoppas du kan knoppa nu, trots era 35°! 🙂

  3. Hej och tack för era kommentarer.

    Moniqas: Det är nog tur om tankarna inte krymper kanske…och skönt att fler är virriga! Kram 🙂

    znogge: Bra med kunskaper ju! Kram

    Systeryster: Tackar, niger och bugar. Kram:)

    Sam Z: Jag tänkte på det på dagen och då slog det mig att jag inte har det, nej. Kanske därför jag inte kände igen mig?! F ö håller jag med om de positiva sidor du skriver om, men de negativa…näe, det kan väl inte stämma? *S*

    Ha det bra i sommaren alla!

Kommentera

