Det fläktar från ett öppet fönster

…och det energiska bullret från en motorgräsklippare blandas med fågelsång och bilars brus i bakgrunden.

Två tonårstjejer ligger och snusar i ett rum efter att ha sett på film halva natten. Ung dam leker med Barbiesar helt koncentrerat. Så glad kan man vara över att ha fått tillbaka sin väska som varit ute på vift i världen. Vi andra steg ju av planet i Málaga, medan den lilla resväskan försvann upp i det blå igen. Warszawa tur och retur, innan den avlevererades här av en flitigt åkande man, två dygn senare. Så mycket kan kläder och leksaker saknas att solen lyser lite extra klart när de återfås! Och de enda som någonsin har varit i Polen, i denna familj, är den väskan och allt innehåll.

Två veckor kvar här i Spanien och jag har kommit in i en sävlig lunk, tonårstjejerna likaså. Jargongen framkallar skrattsalvor och magknip och jag känner mig lite yngre på kuppen. Värmen är tryckande och jag njuter, medan andra emellanåt stönar 🙂

Igår och dagen innan gick vi till en affär. Utan bil och med ett slags lämmeltåg som kryper fram och bara går ett par gånger om dagen, blir det långa promenader om man inte orkar vänta. Byxorna sitter redan lösare och lite magbesvär på det så vet man aldrig var det ska sluta…

Vi har det bra och jag är ruskigt lat. LAT. Så härligt!

Kram till dig som läser.

7 comments on “Det fläktar från ett öppet fönster

  1. Vad skönt med semester!! Trist att väskan hamnade på villovägar men desto bättre att den kom fram igen! Många kramar, och njut av din lediga tid.

  2. Ahhhhh, gud vad skönt det låter! Kändes som jag var där i värmen jag med. Vi börjar få bra väder vi med nu..varmt och härligt på dagarna, men kvällarna har varit kalla.

  3. Ser att du har semester, vad härligt.

    Hoppas du får det underbart på alla sätt och vis.

    Har precis påbörjat min för dagen, inleder med att storstäda 🙂

    Kram tbx!

  4. Vad det låter härligt. Men det där att byxorna sitter lösare har jag aldrig råkat ut för på semestern 🙂 Tyvärr blir det alltid tvärtom för mig!
    Skönt att väskorna kom tillbaka och Polen är inte att förakta 😉
    Kram

Kommentera

