Vad som är viktigt

I ditt liv.

Kanske inte det du trodde, som du alltid trott

utan något helt annat.

Viktigare än pengar, kärlek, lycka.

I en isande kyla kommer insikt på insikt

och det som finns där omkring värmer så.

Framför finns en himmel som är så blå,

så att mina ögon värker lite grann.

Bakom huset strålar en sol och den förmedlar något

i Livet; det som knappt går att vara utan.

Det som du kanske söker efter utan att någonsin finna.

Eller så är det där, precis runt hörnet.

Bredvid, framför, bakom eller runt.

Dig.

 

 
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
 

 

 

5 comments on “Vad som är viktigt

  1. Hallo!
    Som alltid kommer jag in här och stannar upp mina andetag…lyssnar, läser och tar in det du förmedlar.

    TAck.

    Jag kan höra dina ord – tonsatta och kanske är det Tomas Andersson Wij som sjunger……….. vad tror du? Jag tror/vet att det skulle ljuda underbart.

    KrAm

Kommentera

