Och jag sitter i en trädgård

…på en ö, i ett land och tänker på hur Livet är ordnat och allt som händer i en enda människas liv.

I så många år, som vi ofta lever, befinner vi oss som på en cykel med hjul som rullar runt, runt och tar oss framåt i olika takt, beroende på hur underlaget framför oss ser ut . Men så ibland blir vägen väldigt gropig och kanske blir det punktering, eller så bara kliver vi av en stund för att vila oss lite innan vi fortsätter.

Så skönt det är att bara sätta sig en stund, på en sten i solens sken och hämta andan ett tag! Kroppen orkar så mycket mer efter en liten vilopaus.

Precis så är Livet, tycker jag. Och det är skönt med sommar, att få lite sol på sig och att hinna tänka, reflektera och bara vara.

Jag är så glad att jag får vara med mitt i Livet. Att jag får uppleva allt det som omger mig, för jag tror att det är meningen att jag ska lära mig och utvecklas samtidigt. Av allt.

Så tror jag.

 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
 

9 comments on “Och jag sitter i en trädgård

  1. Vad synd att jag inte läste om ditt ordning och reda behov tidigare 🙂 Då hade du kunnat komma till mig och städa. Kaffe hade jag så klart bjudit på.
    Visst är pauser i livet livsviktigt och så skönt. Vår kommer på fredag, då flyr vi från allt som pressar! Just nu behöver vi det!
    Njut så mycket du kan.
    Kram

Kommentera

