Att sitta urlakad

…med en datauppgift framför sig, tro att en hel massa måste pluggas in och att det kommer att ta en vecka allra minst, är inte en bra start på den sista arbetsdagen innan sommarlovet.

Men när jag sedan får hjälp så att jag kommer igång och förstår min uppgft, känns allt genast mycket bättre. Uppgiften godkänns och en sten lättar raskt från mitt bröst. Axlarna höjs en aning och de trötta fötterna tar mig dit jag vill. Senare en kram som ska räcka länge och steg som för mig hemåt.

Så kommer jag plötsligt på att nu är det sommar och jag har ledigt i exakt två månader. Bara jag får sova lite så ska jag verkligen tycka att det är härligt och underbart. Ska jag.

Sommar – smakar på ordet.

Och ler stilla.

 Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 comments on “Att sitta urlakad

  1. Ganska skönt med lång ledighet. 🙂 Urlakad är inte ett bra sätt att vara, men jag hoppas du hinner vila upp dig under sommaren. Kram.

Kommentera

