Jag tror

 

…att jag ska börja skriva om sånt som intresserar mig mycket, som ADHD, Asperger, psykologi och filosofi.

Tror jag.

Först måste jag ta reda på fakta och så ska jag iväg på en picnic med dotterns klass. Pannkaka till henne och baguette med räkmojs, sallad, gurka, ägg och ost till mig. Och så varsin festis… Jag tänker inte dricka vin, det är så onödigt mitt i veckan och jag har lika trevligt utan. Visst är jag tråkig? Men jag har alltid varit mycket måttlig med sånt, för jag känner av så lite och inser inte varför det alltid ska vara vin med, speciellt inte med barn i närheten.

Så tråkig är jag.

Fast alla andra får göra som de vill, bara jag slipper 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

 

14 comments on “Jag tror

  1. Det är så mycket roligare att skriva om sånt som man själv vill läsa om, än annat…har jag kommit på.

    Man hittar en massa intressanta saker när man kollar runt och letar fakta och det är jättekul!

    Sen får man kontakt med andra som också är intresserade av samma saker och kanske har andra eller liknande perspektiv som man själv.

    kramar!

  2. Snubben som har bloggen Trollhare har Aspberger. Där kan du nog få fina tips om ett och annat!
    Och så skriver ju WitchBitch om dylikt, men det har du väl redan sett, antar jag?
    Lycka till med bokstavsskriverierna! 🙂

    Önskar ADHD-Sam

  3. Haha..jag är precis lika tråkig. Kan inte dricka sådär hur som helst, speciellt inte på dagen. Klart att du ska skriva om det du tycker är kul!

    Kram

  4. Vad gott det låter med baguetter. Det hade nog jag kunna klämma ner en nu.
    Att skriva om saker man gillar och om allt som dyker upp i skallen det är nog bäst. Jag tror kanske inte att man ska nischa sig för mycket utan blanda och ge. Alltid passar det någon 🙂
    Hoppas ni hade det trevligt på picnicen!
    Kram

  5. Hoppas det blev en trevlig picknick – med eller utan festis! 🙂
    Tävlingstajm igen hos mig – lös gåtan och vinn en tv-serie eller ett fint smycke. Trevlig helg!

  6. Livet blir bäst utan alkohol så visst gör du rätt. Ser fram emot ADHD och annan neuropsykläsning här. Tore Duvnér har bra grundböcker i neuropsyk och sedan har jag en uppsjö till som jag plöjt igenom.
    I Duvans gamla blogg finns mycket om hur ADHD fungerar ur ett inifrånpersepktiv; http://www.dovewithgun.se/

  7. Klart man inte ska dricka vin med barn i skolan. Fan – nån måtta får det väl allt vara i denna utflipprade tid.
    Snygg bild du fått till där uppe. Jag vågar inte röra i det nya – för då vet jag inte hur jag får tillbaka widgets och sånt i högra spalten. Man skulle ha en tekniker bredvid sig en dag i veckan. Det skulle vara kul.

  8. Tycker att du visar en klokhet som tyvärr inte alla vuxna gör idag. Personligen så tycker jag inte att alkohol och en skolpicnic hör ihop.
    Kramar till dig

Kommentera

