Och så plötsligt

…kommer en ängel virvlande till en annan vilsen ängel.

Håller stilla och stadigt som ett glimrande trollspö

där ovanför och ordnar Alltet

till något mycket bättre och mer rättvist.

Och så plötsligt spirar ett gryende hopp.

Igen.

Över det som Alltet Är.

Tack vare en ängel som finns någonstans här i Livet.

Vem det än är.

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

11 comments on “Och så plötsligt

  1. vi kan alla vara änglar för varandra…

    kommer att tänka på ett litet textutdrag ur en INXS-låt.

    ”…we all have wings, but som of us don´t know why…”

    om man inte vet hur man ska använda sina änglamöjligheter så kan man inte vara en ängel fullt ut.

    Dom som vet att dom kan flyga, dom gör det. Dom andra går omkring med möjligheten utan att fatta att dom har den.

    oj vad jag spånade ut här då…
    🙂

    kram madonnaängel!

  2. Tack för era kommentarer.

    menuette:
    Jag tror att man kan tolka det jag skrivit lite olika och vet att det inte riktigt framgår utifrån vad jag har totat ihop raderna. Kram på dig:)

    WitchBitch: Jag gillar isåfall när du spånar ut! Roligt att följa dina tankegångar helt enkelt.
    Ja, jag tror att det finns flera änglar omkring oss och de har mänskliga skepnader:)

    Kram på dig:)

  3. Hej!
    Jag tittar in här för att få en portion Madonnan-ord. Det känns alltid gott att läsa dina tankar och funderingar. Alltid tänkvärt och vackert. Behöver det ibland!!
    Hoppas det är bättre med din fot nu!
    Kram kram!!!

  4. Tack för raderna i kommentaren till mitt inlägg. Jag låter bloggen vara kvar tills vidare. Tyvärr blir det glest mellan inläggen. Jag önskar så att jag kunde skriva något där men det går bara inte.

    Ha en skön helg!

  5. Det finns änglar. Ibland där man minst anar det. Visst är det fantastiskt. Ha en riktigt skön helg i vårgrönskan. Nu lyser ju solen igen. Kram

  6. Svåra och tänkvärda ord som jag inte klaar att svara något på! De kräver eftertanke och min hjärna vill inte det just nu.
    Men stryrkan kan komma från de mest oväntade håll och jag tror bara att man måste lära sig ta emot den!
    Kram

  7. Tack för era kommentarer som alltid gläder mig så.

    Tizzel: Jag är glad för varje tecken från dig och ser fram emot att träffa dig igen någon gång! Ha det så bra tills dess.

    Kram:)

    rick: Hej, jag tycker också om Madonna som sjunger och dansar så fint. Ha det bra 🙂

    IntoTheHeart: Hoppas det lossnar med skrivandet. Du har en bra blogg. Ha en fin kväll:)

  8. WitchBitch: Tack själv! Kramar:)

    Kersti: Ja, man blir så glad av en del så marken förgylls:) Kram!

    Syster Yster: Hoppas din energi kommer snart igen. Tack för besöket. Kram:)

Kommentera

