Uranus

…har kommit att bli en planet som jag funderar en del över. För när jag läser om astrologi så finns den med på en hel del hörn och jag har fått för mig att den inte alltid har så många goda egenskaper. Men säker är jag inte, för den handlar tydligen om insikter och annat och därför tänkte jag läsa lite om denna Uranus, en av zodiakens planeter och visst finns det många intressanta fakta. Överhuvudtaget är rymden och allt som där ingår riktigt intressant. Vem minns inte när Christer Fuglesang var uppe och cirkulerade ovan Jorden; så spännande!

Jag som har fått ett slumrande intresse för astrologi att vakna lite, lär mig inte så mycket för jag tycker mest att allt som står om planeter, stjärntecken och hus vimlar omkring i en enda röra. Så mycket finns att ta del av att det inte fastnar någonstans alls. Jag tycker om att sortera saker, organisera och strukturera. Då ser jag en helhet och såna gillar jag. Helheter och ett helhetstänkande överhuvudtaget i Livet, är något som genomsyrar mitt tänk, men att strukturera upp så många olika fakta i huvudet är inte lätt!!

Men det var ju Uranus jag ska ta reda på mer om och jag tror att jag ska koncentrera mig på en planet i taget. Då kanske något fastnar… Mer om det kanske kommer här. Eventuellt.

Livet är inte alltid som man har tänkt sig, sa förresten någon klok.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

11 comments on “Uranus

  1. Spännande såntdär. När jag var barn var Uranus min favoritplanet, jag minns inte längre varför, men då ville jag veta massor om bara den. 🙂

  2. Uranus , inom astrologin, är lite udda och uppkäftig. Rebellisk, framåtblickande och revolutionär. Plötslig och oväntad. När den kommer knallande på en känslig punkt i ens horoskop, så kräver den att man gör sitt yttersta för att slå sig fri från begränsande omständigheter och hitta maximal frihet att uttrycka sig själv.
    Uranus gillar det ovanliga och originella.
    Vadan detta plötsliga Uranus-intresse, tro? 🙂

  3. Hej
    visst är det spännande med rymden! Sätter verkligen fart på fantasin.
    Uranus vet jag inte mycket om.NU skall jag strax ut o njuta av en anna planet.Solen!
    🙂

  4. Tack för era kommentarer.

    Neny: Visst är den intressant 🙂

    Sam Z: Tack för intressant info. Jag är nog nyfiken då den tar 84 år på sig att passera och just nu har passerat Merkurius och befinner sig ovan Solen i mitt transithoroskop. Tror det kan tolkas som ett behov av utveckling. Tror jag som försöker lära mig lite.

    Gunnar: Ja, Solen är den bästa planeten!

    Pysan: Jag sökte på Uranus och fram kom den, men likheten finns nog där.

    Ha, tycker nog att det kan låta roligt både på svenska och engelska:)

    Kram

  5. Jag kan ingenting mer än att jag är född i Väduren 🙂 Har läst om hur dan jag är och konstigt nog så stämmer en hel del.
    Kram och det kan vara spännande att läsa vad du kommer fram till. Själv orkar jag inte forska inom detta det är för abstrakt.
    Kramar och håll dig på jorden 🙂

  6. znogge: Ja, man blir ju lite nyfiken! Kram

    ordalaget: Vi kanske ska hjälpas åt, för det är svårt och mycket att hålla reda på… Kram
    Syster yster: Jag lovar att skriva om det är något som kan vara av intresse och lovar att hålla mig på Jorden också! Kram:)

Kommentera

