Förändringar

Tar tankar och tid; lite av din kraft också. Leder ofta till något som utvecklar dig och kanhända även andra i din närhet. Meningsfullt, givande – kan så vara. Eller inte alls. Kanske tar de bara något ifrån dig?

Jag brukar tänka på att allt hänger ihop. Som att någon sitter och regisserar ett skeende här bland alla oss små människor på ett stort jordklot. Rätt spännande att tänka så egentligen, men så plötsligt känns det bara fånigt. Inte kan det väl vara så? Att någon/något leker med oss, bestämmer vad som ska hända och hur vi ska agera? Kan inte vara möjligt…eller så kan det det. För allt har väl en mening, våra tankar styr våra handlingar och även våra känslor. Då borde de kunna påverka det som händer också, eller hur?

Jag vet inte, men det här Livet är svårt att förstå sig på. Det finns så mycket jag undrar över och aldrig hittar jag svaret. Kanske är det inte heller meningen? Det är däremot menat att jag ska lära mig något under resans gång. Det är jag övertygad om. Det vet jag, för det känns här inne.

Frågan är vad?

Känns lite tomt här ikväll, därför finns det plats för lite tankar som hamnar under ytan.

7 comments on “Förändringar

  1. ”…våra tankar styr våra handlingar och även våra känslor. Då

    borde de kunna påverka det som händer också, eller hur?”

    Ja, säkerligen. Om vi förmår ändra de tankebanor som inte är

    nyttiga för oss. Med det kan vara svårt ibland! 🙂

    Meningen med Livet och vad vi ska lära oss?

    Tja…skulle det möljigen kunna handla om att lära oss att bli

    uppfyllda av Kärlek och sprida den vidare till allt och alla?

    ”All You Need is Love”

  2. Kanske, kanske finns det en stor plan för allt som lever här.

    Jag vill tro att det är så. Men jag vill också tro att jag är medregissör i denna plan. Att jag som skådespelare kan forma min roll och improvisera utifrån vissa givna ramar.

    Annars skulle vi ju bara vara marionetter och för vems skull, kan jag undra…

    Det är här jättestora och intressanta tankar madonnan. Lätt att gå lite vilse i…

    kram

  3. Det är det som är jobbigt med att vara ensam brukar jag tänka, att jag hinner umgås så mycket med mina egna tankar och det kan vara lite tungt emellanåt. De är så krulliga tankar. Så klart vi är här för att lära. Och svaret behöver vi inte få nu. Tålamod. En visdom.

  4. Ibland är det bara skönt att sitta och fundera, vare sig man lär sig något eller inte. Vad man ska lära sig..? Ingen aning..det som är viktigt för en är oviktigt för den andre.

    Hoppas allt är bra

  5. jag har också funderat precis som du…som om vi alla är pjäser i ett schackspel. Problemet är att det finns så väldigt mycket som inte kan ha någon mening alls! Barn som dör för unga, den typen av saker…

  6. Tack för era kommentarer.

    Sam Z: Jag tror att det är svårt, att det inte alltid går att ändra sina tankebanor, att vända till positivt. Men det är nog bra att ha det i bakhuvudet, att försöka göra det så långt det bara går.

    Att uppfyllas och sprida kärlek vidare låter fint. Jag skulle önska att världen fungerade så alltid.

    Witchbitch: Just att vara medregissör låter väldigt bra! Har jag inte tänkt på, men då blir det ju så mycket enklare att tro på det där med meningen… Kram!

    Rosa: Du har så mycket visdom inom dig. Och tålamod. Skulle önska att du kunde smitta av dig lite 🙂 Kram!

  7. Solvindar: Håller med om att det är fint att bara sitta och fundera ibland, även om det också kan vara lite jobbigt beroende på var tankarna hamnar.

    Kram

    pantheraleo: Visst finns det sånt som är så oerhört meningslöst och grymt. Då är det svårt att se meningen…

    Ha det bra

Kommentera

