Jämna plågor

Nej, inte riktigt men ibland hopar sig tankarna och jag pustar långsamt ut och tar tag i det positiva. För saker och ting ordnar sig alltid och ett visst perspektiv på tillvaron är bra att ha. Så strålar solen imorgon igen. Så brukar det ju vara.

Och det som är lite malande får man ta tag i så blir det rätt till sist, väl?!

Man ska lyssna till sitt inre. Ska man. Har jag hört.

6 comments on “Jämna plågor

  1. Perspektiv är nog för det mesta bra att ha. När man står mitt uppe i något överväldigande. Ja, då är man kanske mest just överväldigad. Och det kan vara svårt att se det som finns runtomkring.

    Önskar fin Valborgsmässoafton!

    kram

  2. Har man tid att lyssna på andra så ska man verkligen ta sig tid och lyssna på sitt inre med! Vem vet, man kanske får reda på något intressant…
    Trevlig Valborgsmässoafton!

  3. Lyssna till sitt inre, jag lyssnar och lyssnar. Men jag blir inte klokare 😉 Min inre röst är nog inte på samma våglängd som jag.
    Men solen skiner och jag mår skapligt, det räcker!
    Kram

  4. Problemet, som jag ser det, är att i vårt inre finns också vårt mind,

    egots resonerande verktyg. Och mindet gör ju allt det kan för att

    uppfylla egots önskningar, så lyssnar man på det, så kan det barka

    rakt åt h-e!

    Emellertid sägs det att även vårt högre Jag lär dväljas i vårt inre.

    Får man kontakt med det, så ser det genast lite ljusare ut.

    Eller ”Listen to Your Heart”, som Roxette sjunger! 🙂

    Ha en bra 1:a maj, madonnan!

Kommentera

