Så säg mig

                 

…var sanningen är och det rätta svaret? Vem bestämmer det som är sant eller fel? Och hur vet du vad som är bäst?

Så säg mig att det kommer igen, det som du har tappat. Följ med framåt och säg det igen; vad som är bäst, rätt eller fel.

Att lyssna och värdera; ta till sig det som känns bra…

5 comments on “Så säg mig

  1. hmmm…ibland tror jag inte att det finns EN sanning. Det som är sanning för mig, kanske inte är det för dig. Och ofta finns det inte ETT rätt svar, utan många, ja ibland, kan alla vara rätt.

  2. Ibland när man pratar med barn för att reda ut en sak som hänt så beskriver de det så olika så jag undrar om de alls pratar om samma händelse! Det måst bero på att vi dels uppfattar saker väldigt olika, dels utgår från oss själva. Så vad jag egentligen ville ha sagt var att det ibland är svårt att hitta den sanna sanningen!
    Kram!

  3. Tack för era kommentarer!
    Det är verkligen alltid lika intressant att se hur ni som läser tolkar och associerar till de tankar som sätts på pränt här.

    Ha det bra!

Kommentera

