Så gick jag en sväng

Valhallavägens allé i Stockholm.

…och tog mig ända till Fältöversten för att handla lite grann. Två tonåriga skönheter skulle vara barnflickor under tiden, då en mindre kopia av den ena tonåringen är febrig. Så mysigt så.

På vägen hem började det regna och jag blev blöt som en hund. Mina lår klibbade fast vid jeanstyget och håret, som var så fint iordninggjort för bara ett tag sen, hänger för tillfället i stripor längs nacken. Jag funderar på att klippa mig förresten, men innan jag har funderat klart är det väl sommar! Nåja, det finns ju saxar här hemma också och luggen brukar jag nagga lite på när jag inte ser ut.

Vet inte vad jag skulle komma till, mer än att när jag kom hem efter mindre än två timmar borta, så tittade de tonåriga varianterna av det kvinnliga släktet mycket mörkt på mig under sina sotiga luggar; de hade ju tänkt sola och nu var det försent eftersom regnet hällde ner.

Så kan det bli en eftermiddag i Stockholm.

 

7 comments on “Så gick jag en sväng

  1. Haha, ja här lyser solen fortfarande men det ska ju bli lite ostadigare ett par dagar nu, men sedan kommer värmen tillbaka… 🙂

  2. Det kom verkligen plötsligt. Ialla fall om man inte sett de mörka molnen komma smygande. Vi hann precis bli klara med att måla rostskyddsfärg på staketet. Dottern kom hem med plaskblöta skor.

  3. Tack för era kommentarer.

    Neny: Jag hoppas att solen är här till Valborg igen! Kram:)

    Kersti: Tur att ni blev klara! Så fort det går att bli genomblöt…stackars dottern. Kram:)

    znogge: Ja, det är tur det, men någon sol har vi inte sett mer än korta stunder 🙂

    Sam Z: Hon är klok hon! 🙂

    Ha det bra allihopa!

Kommentera

