Här utanför

…skiner en sol från en vårblå himmel och det är underbart att veta att de närmaste månaderna kommer att vara ljusare än de som var innan.

Den solen ska vi försöka ta vara på. Jag tror att det är viktigt att försöka fånga de solglimtar som visar sig på helgen.

Jag har väl inte så mycket att skriva, men kan tillägga att saknaden efter min cykel är stor. Både den och dotterns fina cykel blev ju stulna tidigare i veckan. Så trist och så onödigt. Jag tror några kommer med en pickup på natten och lassar på flera cyklar för att sedan sälja dem. Tror faktiskt att jag ska söka på Blocket och något annat ställe. Tänk om det finns en bild på min fina, röda Rexcykel? Igår hittade jag en cykel som dottern haft när hon var elva, tolv och den fick följa med mig på min färd ut i stan. Det var en vinglig tur och jag insåg snabbt att den verkligen var för liten… Pinsamt om någon hade sett mig!

En solig dag att ta vara på. Ha det så bra du som läser.

 

11 comments on “Här utanför

  1. Vad trist med cykelstölder. Ogillar verkligen dessa varelser som inte kan skillnaden mellan ditt-och-mitt. Måste sett roligt att cykla på en så liten cykel… hoppas tjockskallarna som stal cyklarna trillar och slår sig rejält. Mycket nöje med solskenet dock, önskar jag dig!

  2. Äldsta frökens cykel blev stulen på det viset. Den var bara två år gammal, i fint skick och ett bra märke. Ersättningen från försäkringsbolaget var inte mycket att hurra för så det var bara att bita i det sura äpplet och köpa ny igen… Meningslöst, retfullt och onödigt!

  3. Vilken förlust! Jävla tjuvar! Jag ska köpa en cykel. Men vet inte vilken jag ska ta. Den ska bara ha tre växlar i alla fall. Kanske inga växlar alls. Om det nu finns såna nu för tiden. Så ska den ha stor och mjuk sadel. Ingen sån där jävla smal sak som skaver in i sittknölarna. Färg vet jag inte. Kanske en röd. Ska ut och leta snart. Kanske blir en begagnad till och me´…. Den som lever får se!

    Är Rex att rekommendera? Eller, spelar det ingen roll – märke som märke?

  4. vi hade en granne vars motorcykel blev stulen på samma sätt. Det fanns bara en möjlighet att få med sig motorcykeln; att ha släp! helt otroligt.

  5. Tack för senast Madonnan!

    Jag hatar alla som stjäl cyklar, jag tror jag har blivit av med nästan alla jag haft. Nu står den i hallen..

    Ha en bra dag du med!

    Solvindar

  6. hej du! =) Ja det är itne kul med de där stölderna…lika bra att inte ha en dyr cykel som ändå stjäls. Men just nuha r inte jag heller nån bike. Får gå och har börjat åka buss halvvägs till jobbet.
    Ha det gott *kram* =))

  7. Man blir så väldigt arg när det händer. Och liksom strandsatt. Jag försökte få ut stilleståndsersättning eller en hyrcykel av försäkringsbolaget en gång när min cykel blivit stulen. Handläggaren var inte särskilt tillmötesgående så något sånt var det inte tyal om trots att jag tyckte att jag var helt beroende av att ha en cykel. Hoppas att det ordnar sig för er.

Kommentera

