Att väcka gamla minnen till liv

…och lyssna på inspelade röster från förr.

Prata om så mycket som har hänt och minnas, minnas. Tänka på så fort Tiden går och på hur viktigt det är att ta vara på den.

Jag kände att jag blev så rörd när vi satte på ett kassettband som var ca tio år gammalt. Där hade vi spelat in när vi sjöng tillsammans och även solo och oj! Så rörande det var. Jag kan inte fatta att det händer så mycket på bara några år. Inte med mig, men för barn som växer. Endast ett år gör ju rätt stor skillnad och att då höra sina barn tio år tidigare sjunga med kristallklara röster så koncentrerat är helt betagande.

Det är fint att ha minnen. Jag måste bli bättre på att filma och ta kort!

Livet är fint och innehållsrikt.

3 comments on “Att väcka gamla minnen till liv

  1. Ibland går det alldeles för fort. Barnen växer så man ser det. Nyss var vår äldsta ett år och nu redan arton och myndig. Hur gick det till? Och helt ofattbart är det mer än trettio år sedan vi träffades min man och jag. Men tänk att vi fortfarande kan ha så roligt tillsammans. Livet är verkligen så fantastiskt.

  2. Jag har så svårt för sådana här minnen, det har också präglat det vi har. Vi har inte filmat mycket, lite har vi dock. Mannen har gjort några CDn med barnen som dagis uppskattade mycket och fortfarande spelar. En bll a där sonen ännu inte börjat prata med gjort en egen rapp låt. Vi skrattar så vi gråter när vi hör den. Låtsasspråk rakt igenom men han är så musikalis så det blir så bra.

  3. Kom på en till: då hör vi dottern ropa jag vill inte mer, då minns vi pausen och hur Mannen gav henne pengar. Då fortsatte hon motvilligt. Också en kanonlåt, han lät rösten vara kvar för det blev så bra i låten.

Kommentera

