Lite var det jag undrade

sommar-2006-sandskulptur.jpg 

Och Tiden gick

Men inga svar kom, trots min ständiga undran

Natt och Dag, kväll och morgon

Så fanns frågorna där; ständigt pockande

Till sist kastade jag ur mig frågan

Och svaret kom snabbare än jag anat

ens i min vildaste fantasi

Att hur det än var; vad vi än tyckte

Så var det inte menat

Vi var inte menade

För varandra

9 comments on “Lite var det jag undrade

  1. Vilket konstverk! Men motivet är rått och brutalt! När jag läser din dikt så kommer jag att tänka på min syster! Hon är där just nu!
    Kramar

  2. Ja, håller med dig Witchbitch. Att inte veta är inte roligt alls… Kram:)

    Syster Yster: Hoppas din syster kommer igenom det bra.
    Och bilden är otäck och fantastiskt att de kan göra sådana sandskulpturer! Den här hittade jag i Marbella eller krokarna däromkring.
    Jag är inte där själv, fick bara upp några rader att skriva när jag inte hade något att skriva om… Ofta så det är när jag skriver. Stackars er läsare:)

    Kramar till er båda!

  3. Tack för era kommentarer!

    Neny: Svar och visshet är oftast bra, så man vet vad man ska utgå ifrån. Tack, jag ska vara rädd om mig och har det bra! Det här var bara gamla tankar, från förr:)

    Tack Znogge och Tizzel:)

    menuette: Ja, lite sorgligt. Men ingenting alls har hänt, är nog lite som du när jag skriver. Det kan komma vad som helst i bokstäverna… 🙂

    Kram på er allihopa!

  4. Hej Syster Yster; Jag var tvungen att läsa din och min kommentar. Ser att det kan missförstås. Vad jag menade var att jag inte är i den sitsen som hon i dikten ovan, bara att det var rader från förr som jag plitade ner.

    Kram på dig:)

Kommentera

