Och kanske

img_46d45f92183a2.jpg 

…gör det dig upprörd och du håller andan när du går.

Men ditt leende sitter där det sitter, för utan det kan du inte lura dig själv.

För tanken föder känslan och leendet ganska mycket och får dig att orka stegen som leder vidare.

Och hur det än är, så är nog att finnas där förbehållslöst och ge av allt du kan det rätta; för att visa att du är där Alltid.

Och det som leder till något bättre, det som ger dig krafter att möta det mörka är ditt leende.

Jag ler hela dagarna, utom när jag gråter lite. Och jag orkar Allt. Precis Alltid.

12 comments on “Och kanske

  1. Det gäller att se det positiva – att verkligen leta, när man behöver. Att le – för att få leenden tillbaka.
    Och öppna ventilen i tid, och gråta om det behövs.

    Jag mår bra – nu mår jag bra. Verkligheten kom ikapp mig för några veckor sedan. En otäck upplevelse. Men nyttig… Fast jag längtar hela tiden. Helt lugnt blir det inte förrän hon är hemma igen, och jag får krama om henne…

    Hade inte olyckan hänt, så hade jag nog inte varit fullt så knasigt längtande som jag är nu…

    Men det är bara att bita ihop…ta en dag i taget. Och leta efter små solar i fjolårsgräset 😉

  2. Det händer t o m att jag ler när jag gråter. För hur det är så kan det var skönt att gråta och när jag gråtit en stund har jag lite mer distans till mig själv och då kan jag komma på mig själv med att le. Ibland blir leendet ett skratt.

    kram!

  3. Även jag är en leende person! Ibland är det en mask men oftast så hittar jag något att le åt!
    Leenden smittar så här får du en kram och ett leende från mig!

  4. med tanke på hur bra man mår av glada människor runt ikring sig måste det ge fantastiskt mkt att vara positiv själv 🙂
    Positiv realist är nog bra

Kommentera

