Konflikträdd

…är jag, har jag kommit på.

Fast å andra sidan har jag inte så mycket att ha konflikt om, det mesta går att lösa eller så låter jag det rinna av axlarna. Kanske är det fel. Ibland blir jag irriterad på mig själv för att jag oftast ser det som är positivt i något jag nyss inte alls tänkte så om.

Nåja, från det ena till det andra så är goda känslor något jag verkligen värdesätter varmt. Livet går inte att leva bra om jag inte tar fram det som känns fint. Jag älskar att leva.

Jag hörde en så fin låt. Lyssna gärna.

Kärlek är fint.

3 comments on “Konflikträdd

  1. Det är jag också. Ibland är det inte så bra. Mina barn tycker jag borde lära mig stå ut med lite bråk. Det kan vara bra att rensa luften emellanåt och inte alltid bita ihop. Men jag försöker alltid vända på saker och försöka se dem ur den andres pespektiv. Då blir man inte lika benägen att bråka.

  2. Den är fin.

    Och jag önskar att jag var mer som du. Kanske inte konflikträdd (jag är tvärtom nästan faktiskt och det kan vara ett aber det med ibland), men så att jag kunde vända jobbiga grejer till nåt positivt och låta det rinna av mig.

    Kramar!

  3. Jag är inte konflikträdd vilket jag tycker är skönt för på det sättet slipper jag faktiskt att hamna i vissa konflikter! I alla fall på mitt arbete…
    Kram!

Kommentera

