Jag har drabbats

…av en klar släng av hypokondri.

Men den lilla knöl jag har upptäckt vid ena vaden gör mig orolig. Stenhård är den och jag har aldrig sett den där förut. När jag visade den för ett par i familjen fick jag upprörda kommentarer och det gjorde ju inte saken mindre hypokondrisk precis. Så nu kan jag inte koppla av förrän jag har gått till lättakuten på fredag.

Jag har tänkt på en sak och det är att anledningen till att jag älskar att leva är att jag vill vara med och jag vill umgås med alla de som jag tycker så mycket om, få se dem växa och utvecklas. Vara med. Här.

Ja, sådana tankar kan man få i en liten oro. Fast jag tror inte det är någon fara. Tror.

Och så håller jag tummar och tår dessutom, men innan fredag är jag nog inte så avkopplad. Om man säger så.

3 comments on “Jag har drabbats

  1. Håller mina tummar för dig också. Tror inte det är nåt farligt, men jag vet hur bekymrad man kan bli. Är själv hypokondriskt lagd och har all respekt.
    kram!

  2. Jag som är fullblodshypokondriker vet hur du känner dig… Jag håller också tummarna och tror samtidigt att det inte är ett dugg farligt. Det är lätt att säga så när det gäller någon annan, men en ganska främmande tanke när det gäller en själv.

Kommentera

