Små tankar

…som snurrar omkring, pockar på lite grann och föder nya funderingar.

Som att unna någon något, eller att missunna. Glädja sig eller inte bry sig alls. Trots att du borde stå så nära, borde finnas där i vått och torrt.

Andra tankar också; om sidor hos andra. Så mycket vi människor består av egentligen och så olika vi ser på mycket. Men allra viktigast borde vara att visa de vi håller av hur viktiga de är, genom det vi gör istället för bara i ord.

Tankar om att räcka till, om vad som ska prioriteras och var mitt fokus borde vara. Om att jag själv ska må bra för att finnas där och vara positiv i alla olika lägen.

Tankar. Mitt liv består av sådana. Hela tiden.

9 comments on “Små tankar

  1. funderar på uttrycket ”att räcka till”. Skulle tro att det är ett väldigt kvinligt uttryck, då man ska balansera barn, hem, jobb… Själv funderar jag aldrig i sådana banor. Naturligtvis har jag problem med att balansera saker och ting, men jag försöker se det ur ett rationellt perspektiv. Till exempel med att man kan inte vara på två ställen samtidigt; alltså måste man prioritera. När det är gjort, behöver jag inte fundera på det jag prioriterade bort, eftersom logiken säger att jag bara kan vara på en plats. Förstår du hur jag menar?

  2. Ja, jag förstår och det är ju precis så man ska tänka! Förstås. Men tyvärr blir tankarna inte alltid som man vill… Fokus på det som är viktigast alltså får vara mitt mål!

    Tack för din kloka kommentar och ha en fin fredag!

    🙂

  3. Det är tankar jag känner igen. Jag känner at jag ofta vill så mycket men att jag inte når upp till det. Räcker liksom inte till. Men jag försöker sluta att ha dåligt samvete för det. jag gör så gott jagh kan med gott uppsåt. Vad kan man mer begära. Kram

  4. …men du tänker i alla fall… tillvaron är full av tanklösa människor som bara kör över och springer på. Så sträck på dig för din fantastiska egenskap… 🙂

  5. Ja visst är vi alla underbart olika och lika. Önskar di en härlig lördag. Här regnar det tyvärr 😦 Kram!

  6. Kersti: Jag tror att det är rätt att tänka så och försöker själv gå i sådana fotspår… 🙂

    Tack Hosanna för dina fina ord. Jag tror att du gör så själv:)

    Berben: Önskar dig en riktigt fin söndag! 🙂

    Witchbitch: Just precis. Nog snurrar det alltid… 🙂

    Agapanthus: Hoppas du får en stor sol idag. Stor kram! 🙂

    znogge: Just så är det, gäller bara att fånga dem ibland 🙂

Kommentera

