Så gott som jag sov inatt

…har jag inte gjort på väldigt länge.

Somnade före elva och vaknade ett par gånger när först färdigjobbad make kom in mitt i natten och sedan dotter som i gryningen undrade vem som hade väckt henne med ett spolat toabesök? Inte visste jag, konstaterade jag sömndrucket och somnade sedan om så gott.

Vaknade igen vid halv nio och då såg hon på TV i sängen, så jag gav henne frukost där. Kalaspuffar och äppeljuice samt rund smörgås med mycket smör var det beställt och det hela serverades på en sådan där sängbricka med ben. I vanliga fall brukar det vara ombytta roller, men idag var jag betjänten.

Dagen idag lär bli fylld av kortspel, monopol och kanske en liten tur till närmsta köpcentrum. Tillsammans, jag och dottern, det är mys i högsta grad.

I övrigt är det ovanligt ljust omkring mig, ute, inne och överallt.

🙂

8 comments on “Så gott som jag sov inatt

  1. Härligt med frukost på sängen, bara man slipper sova med smulorna sedan. 🙂 Sova gott är bra, sova länge är skönt ibland. Kramis

  2. Det låter njutbart. Har precis lämnat av mitt låne barnbarn idag! Det är så gott att få kramas så ofta man vill. I och för sig får jag det med A också men det är en helt annan historia 🙂
    Kram

  3. Hej och tack för era kommentarer.

    Rosa: Jag förstår att du saknar nu 🙂

    Tack Imagine, amlor och znogge:)

    Neny: Smulor är hemska! Tur det finns brickor:)

    Syster Yster: Förstår att det är helt annat 🙂

    Wendla: Tack, det blev precis en sån söndag:)

Kommentera

