Jag får så många tankar

…av att läsa andras bloggar.

De föder nya inlägg hos mig; kanske om helt andra saker, men en tanke kommer om något när jag läser och så blir det lite nedskrivet.

Som nu.

Jag tror att vi göder varandra, i ett kretslopp på ett sätt. Och så kommer jag in på alltings helhet; att allt hänger ihop. Jag tror verkligen på att det är så. Varför skulle annars alla tillfälligheter finnas? Som när du tänker på någon du inte sett på ett tag och sedan möter den personen eller hör talas om den, strax därefter. Så många exempel på s k slumpartade händelser har jag i mitt liv, något jag inte ens reflekterat över förut.

Numera ser jag det som tecken. Tecken på något som är lite för svårt för mig att förstå och jag grubblar inte, men tycker att det är lite roligt att fundera över vad allt betyder här i Livet.

Och att inlägg föder inlägg hos mig – det är jag helt på det klara med.

Dags att skrapa en trisslott. Håll tummarna!

8 comments on “Jag får så många tankar

  1. Vi är väl alla en del av en energi.

    Alltså så hör vi ju egentligen ihop, synkade på ngt sätt.

    Det som händer till höger påverkar vänstersidan etc.

    Du hajar =)

    (säker på det)

    Kram o vill veta mer om bloggträffen.

    (Skrattar nyfiken i en strut.)

  2. Hoppas att du vann på trisslotten!!!! Visst är det så att man får många tankar och även aha-upplevelser när man läser alla härliga bloggar.
    Kramizzzz

  3. Det är ju det som är så härligt!! Att man får av varandra. Det ena ger det andra och man får tankar av det ni andra ger som för vidare till nya reflexioner både hos mig och hos er andra som i sin tur för vidare …..precis hur långt som helst!

  4. för mig är det lika, som du säkert märkt. Jag har ju fått inspiration av dig ett antal gånger. En sak jag gillar med bloggen är att man kan skriva om vad som helst, i vilken ordning som helst, och bara låta orden flöda.

Kommentera

