Jag försökte gå

…en stad runt så fort det bara gick. Att gå ifrån allt kan vara rätt skönt ibland och med musik i lurarna känns allting så mycket mer än vanligt. Så skönt att bara lyssna och känna. Det tycker jag om, även om det kan vara rätt jobbigt också.

Jag gick i nästan tre timmar; i ett rasande, yrande tempo och inte vet jag om jag kom fram till mer än att det var skönt, Stockholmskvälligt och reflekterande vackra ljus överallt.

Lite besviken blev jag förresten på stegräknaren. Undrar jag om den verkligen får med alla steg? Bara knappt 16000 steg i den farten känns ju alldeles för lite i alla fall.

Ni skulle ha sett mig…som en vilsen vindlande vind stormade jag över Västerbron.

15 comments on “Jag försökte gå

  1. Jag skulle gärna velat ha sett dig fara omkring på dina fötter i den där takten!!! Och i tre timmar dessutom!!!
    Jag tycker jag är duktig när jag går i en timme och tjugo minuter i rask takt jag. Men du ska då alltid vara värst!! 🙂
    Kram, Tizzel

  2. God morgon vännen 🙂
    Vilket Marathonlopp du utövat!!Tre timmars promenad i svindlande fart, ja, då borde stegräknaren visa mer 🙂
    Kram och sköt om dig 🙂

  3. På afrikanska dansen sist var det två som hade stegräknare. Dom diffade på tusen steg, trots samma danspass. Tror inte heller att dom är riktigt pålitliga. Ha en bra dag.Kram!

  4. Inte undra på att du är liten 🙂 Tre timmar, herregud då hade jag varit död nu!
    16000 steg är mycket och du har väl ställt in den efter din egen steglängd? Det antar jag för du är ju lärarinna och de brukar vara noga!
    Kram

  5. Nja, jag tror inte heller att stegräknarna alltid är så pålitliga. Det var en rejäl tur du tog dig!

    Hoppas att du haft en bra dag.
    Du har fått mail! :0)

    Kram

  6. Stegräknare får mig arg för när jag väl har kämpat halva dagen så sätter jag mig ner och lyckas då trycka av räknaren…om och om igen samma visa så jag vet aldrig hur många steg jag egentligen har gått.
    – Nu har jag läst ikapp en del och förundras över att dina ord oftast får mig att stanna upp och känna. Du har en gåva som jag hoppas du samlar ihop och gör något bokaktig av…
    Trevlig helg

  7. En promenad kan uträtta mirakel, det är som hjärnan jobbar i takt med benen och rensar/sorterar och kopplar om. För mig är första steget mot att lösa problem eller få sinnesro alltid att ta första steget ut och gå. Trevlig helg!

Kommentera

