Ändå.

Trots allt.

bara är det så. Ingen kan göra något åt det. Livet är som Livet är, vägen slingrar sig och ska följas. Inte alltid är det lätt att låta stegen föra dig framåt, men det är nog ett måste. Det som är menat för dig, är menat och tiden visar vad som ska hända i ditt Liv.

klokt det låter, men egentligen är det inte det.

Klokt. Snarare oklokt.

får det vara så. Jag tar min rosa mp3-spelare och seglar vidare, för min väg är mer som toppiga vågor som bör forceras och jag är inte så bra på att simma.

Men jag tar mig sakta framåt.

av madonnan Postat i Okategoriserade Taggad , ,

9 comments on “Ändå.

  1. för mig är det lite annorlunda. Det finns många vägar, en del leder till samma plats, andra inte. Ibland finns det bara ett val; ibland finns det fler. men du har rätt i en sak, den vägen DU tar är DIN väg. Det viktiga är att inte bli bitter över att ha tagit fel väg. När man väljer, tror man att det är rätt väg. Ibland visar det sig vara fel, då är det bara att försöka hitta rätt igen.

  2. Ibland är det kanske bra att inte kunna simma så att man får anstränga sig att ta sig framåt. Och inte kan köra på som en ångvält. Det är DÅ insikten hinns med.

  3. Ett steg i taget så har man plötsligt hunnit en bit.

    nu skall jag fortsätta med disken, har en riktigt lat dag idag, nästan så jag skäms.
    Åh andra sidan behöver man sådana dagar för att mäkta med.

Kommentera

