Det gör mig glad

…igen, ger hopp om att den rätta vägen har hittat dig.

Eller så är det du som har funnit vad som leder till sinnesro; en trygghet och aningens glädje, kanske. Ibland har jag verkligen undrat över vad du har varit med om. Ofta har jag suttit där med virrande tankar och tårar som hotat att tränga fram av allt som berört så. Undrat vad som är sant och vad som är tankar, fantasier. Hur det än är så har du en plats här.

En alldeles egen vrå.

Jag kommer aldrig att få veta. Det är inte menat så, utan jag tror att en av Livets utmaningar är att undra lite grann. Fundera och betrakta. Tänka. Allt det för att själv utvecklas och ta till sig vad som är viktigt och betydelsefullt.

Livet är förunderligt. Förundrande. Undrande. Men det finns så mycket gott, det gäller bara att se det och ta vara på det.

Så många skrymslen finns det i ett hjärta att det räcker till precis alla som vill finnas där.

8 comments on “Det gör mig glad

  1. jag tror tyvärr inte att man någonsin kan förstå! Förstå vad som får en människa att ta olika beslut i livet, ibland helt utan vett för oss utomstående!
    Man är bara hjälplös och känner vanmakt!

  2. I bland står man fullständigt maktlös och ser när människor gör felaktiga val. Man önskar man kunde ingripa, leda dem rätt men det går inte alltid. Människan måste vilja själv!

  3. Syster Yster: Ibland skulle man vilja förstå mer, ibland bara gläds man åt att livet går framåt:)

    Tizzel: Du om någon har en bra och stark syn på Livet! 🙂

    Annica: Välkommen hit 🙂

    Solvindar: Tack… 🙂

    Znogge: Ja, alla lever sitt. Kram:)

    Kersti: Det är det bästa, att våga det:)

    Rosa: Så klokt. Jag tror jag älskar väldigt mycket. Kram:)

Kommentera

