Jag kom på en sak

…och det var att det går nog att bli lite missförstådd på en blogg.

Jag är ju så att jag kan skriva ner något utifrån en tanke eller en känsla, som inte ens behöver vara min egen. Lika gärna kan det gälla någon i min närhet, omgivning eller från någon helt annanstans.

Det är det som är det behagliga med att skriva ner precis vad som faller en in – Allt. Bara få ur sig något. Samtidigt kommer små insikter om att kanske kan någon undra…Men jag tänker inte så. Bara skriver.

Utan att det ens rör mig. Så kan det vara.

av madonnan Postat i Okategoriserade

10 comments on “Jag kom på en sak

  1. Och så är det med kommentarerna också. Dina tankar föder en känsla. Det är kanske inte alls så som du tänkte men en tanke association utifrån något du skrev, ett sätt att ta emot dina tankar. Bara så där fritt utan att veta. Bara så du vet.

  2. Tack för era kommentarer.

    Kersti: Just det är så roligt tycker jag. Känns jättebra att läsa era kommentarer som ibland blir hela inlägg. Tack:)

    Magnus: Ja, just det, minns jag ju:)

    IntoThe Heart: Tack. Undrar vem du är…som finns kvar här?? Oj, så nyfiken jag blev nu!

    🙂

  3. naturligtvis blir man missförstådd på bloggen. Att skriva är ju inte så lätt. Tänk bara på skillnaden med att ha en 🙂 eller inte!

  4. Det är lätt att bli missförstådd och själv kanske jag missförstår. Ofta läser jag utan att kommentera om jag inte riktigt hajar galoppen. 😉
    Dig missförstår jag dock inte eftersom du skriver så man kan ta sig in från alla möjliga perspektiv. Intressant.

    Kram 🙂

  5. Tror jag förstår. Detta hur ngn tolkar ens text har ju oftast inget med en själv att göra utan utgår ifrån den som läser värld, många ggr, om du nu fattar hur jag tänker.
    Kram 🙂

Kommentera

