Tänker och funderar

Får för dig saker.

Tror att något är på ett sätt, som det kanske inte är.

Alls.

Bär på en tanke, en känsla; i många månader.

Känner en ledsnad kanske.

Men säger inget.

Tar inte reda på hur det ligger till.

Alls.

Borde du göra.

För att prata är viktigt.

Likaså att visa att man bryr sig om.

Det ska jag alltid tänka på.

13 comments on “Tänker och funderar

  1. Absolut! Ibland kan det nog vara bättre att ta reda på hur det ligger till trots rädslan för att få veta. Att gå runt med en orolig känsla i kroppen är väldigt jobbigt. Hoppas du får en bra kväll. Massa kramar!

  2. Tja frågar man inte får man heller inga svar. Hellre det…så tycker åtminstone jag.

    Var ett tag sen denna plats besöktes, har börjat jobba igen o då hinner man inte med. Lite farligt med bloggen när man lär känna nya människor, de tar alldeles för mkt tid!
    (du vet säkert hur jag menar)

    Hoppas de är väl med dig.
    Kram 😉

  3. Man ska aldrig gå och fundera utan det är bättre att fråga även om det ibland känns svårt och omöjligt.
    Kramizzzzz

  4. Tack för era kommentarer.

    Håller med dig, agapanthus 🙂

    Menuette: Jag tror jag förstår, ja:)

    znogge: Jag undrar vad du funderar över då…nyfiken blev jag! Och börjar fundera över vad du blir fundersam över *S*

  5. Klokt japp, håller med…
    Fast jag har nyligen lärt mig – hur bra man än blir på att kommunicera själv kan man inte ta för givet att om en annan människa inte frågar är hon inte intresserad.

    RÄDSLA är ett hinnder för många och om någon är rädd kanske man får anstränga sig lite extra och ta initiativet till avspänt prat om det man behöver prata om.

    PLUS att man får kolla av hur var och en tolkar situationen.

    Ofta, ofta har jag varit i situationer där jag tolkat en händelse utifrån mig, och den andra tolkat utifrån sig. Vi båda har trott att vi tolkat lika, men det har visat sig att vi tolkade helt olika och reagerade då på två olika saker?
    DET var en viktigt upptäckt!
    Kram på dig du kloka!

  6. Det där är jag expert på… Jag funderar, analyserar, grubblar och gör mina egna bilder av hur saker och ting hänger ihop.
    Man borde PRATA mer med varandra! Det skulle skapa mindre utrymme för egna spekulationer!!

Kommentera

