Jag tror

…inte att det är bra för mig, det här bloggandet.

Det tar energi och skuffar undan fötterna emellanåt. Jag tror att jag ska ta mitt skrivande någon annanstans, för skriva bör man, annars… 

Frågan är bara vart.

Ord.

allen-vhv.jpg

Tillägg: Som vanligt ett spontant inlägg, blogga bör man, annars dör man. Så jag fortsätter ju såklart, men känner att jag skulle vilja fokusera mer på skrivandet. Inte bara hafsa ner något snabbt, utan planera mer. Vi får se hur det blir med det…

11 comments on “Jag tror

  1. Känner du att det tar energi och inte ger, så skall du givetvis inte blogga. Det skall vara positivt och ge en något anser jag.

    Jag hoppas att du hittar en skrivande kanal som passar dig och som ger dig energi.

    God fortsättning vill jag önska dig. Och en massa positiv energi…

  2. Oj!
    Hoppas verkligen inte du slutar att blogga för jag tycker SÅ mkt om dina bloggar. Sen tar det ju en massa tid, och har faktiskt funderat på dig hur du orkar som skriver så ofta och mkt.
    Du LOVA att du inte bara försvinner, det är så trist när människor gör det.
    KRAM!!!!

  3. Hoppas att du hittar en liten kanal där du kan utöva ditt skrivande, det bör du göra för du har talang för det!!!!!
    Hoppas också att du kikar in till oss här ibland!!!!!
    Kramizzzzzz

  4. …fast ditt skrivande känns rätt så planerat och väl avvägt… så jag förstår inte riktigt vad du menar… du skriver ju vardagspoesi för vanligt och ovanligt folk 🙂

  5. Jag tänkte som du ett tag, men så insåg jag att bloggen fått igång mitt skrivande. Min författarmentor stöttar mitt bloggskrivande, det är nyckeln, säger hon, att skriva, skriva, skriva… vad som helst… dagbok är en bra form att få igång skrivandet och bloggen blir som en dagbok, i vilken form man än väljer att skriva. Jag startade en stängd blogg, och skriver där så jag kan behålla det jag gillar, känslan av bloggen, men där skriver jag min roman. Den ligger även i word, men jag har märkt att flödet är bättre när jag har blogginteriören 😀
    Kram på dig!

  6. Tänker att bloggandet för dig har blivit en utvecklingsfas i ditt inre. Att bloggandet är en symbol för den där resan, den där inre resan som du hade påbörjat ändå. Låt inte skrivandet, bloggandet, få alltför stora krav på dig eller låt utvecklingsfasens energier ta kraft från ditt skrivande. Bli ett varats med bloggandet och den inre resan, och låt det gå åt det hållet dit de ska och låter skrivandet vila – just här och använd orden som ett redskap. Jag är så medveten om varför mitt bloggande blev så bra för mig och det har inte med skrivandet att göra även om jag älskar att skriva. Kanske just därför att jag har ett mera avslappnande sätt till bloggandet än vad du har. Bara en tanke det behöver inte vara så. Men separera din inre resa från själva bloggandet och se vart du hamnar då. Som du vet i början, jag brydde mig aldrig om favoriter, antal besökare utan valde bara att blogga och vara. Du ställde genast krav på dig själv och din blogg. Tänk att du får andas. Bara resa. Internet och bloggar eller ngt annat finns kvar. Så passa på och vara ett med varat lätthet just nu. 2008 står därute och väntar. Och du hinner, så brottom är det inte.

  7. Jag tackar för era kommentarer och tankar som ni delar med er av. Jag lovar att inte bara försvinna, Nutte, vet hur hemskt det kan kännas när en blogg man fäst sig så mkt vid upphör. Knasigt kanske, men så kan det vara om man följt den länge.

    Och jag fortsätter ju, i min takt, utan stress. Tycker ditt tips, MärtaGreta, är jättebra! Det tror jag passar mig, en stängd blogg, för att få ett flöde…jag gillar att skriva just i wp, känner mig så hemma med omgivningen, så det ska jag ta fasta på. Tack.

    Rosa: Du har så rätt, skrivandet här på wp är nog en del i min inre utveckling. Men jag känner ingen press på mig att skriva si och så mkt här, däremot på AB har det nog varit lite så i takt med fler besökare. Försöker få bort det, men prioriterar samtidigt den blogg där jag känner att jag vill skriva, beroende på vad jag vill få ur mig.

    Sen har det inte bara med själva bloggandet att göra, utan mer att jag fäster mig vid bloggar och det andra skriver, tar in lite mkt ibland. Sånt som påverkar lite mkt och det är ju inte bra alltid. Och det blir mkt att läsa, jag vill hinna följa andras skrivande…

    Jag tänker på att skriva när jag vill, inte för att jag ska.
    En bra föresats ju:)

    Kram till alla.

Kommentera

