Undrar ibland varför

…men kanske är det helt naturligt.

Inte så underligt alls faktiskt. Att se och ta vara på det som gör dig gott måste väl ändå vara livets viktigaste uppgift? Tankarna snurrar runt lite här; mitt i natten. Så tyst det är.

Tänkte på det häromdagen när jag gick på stan… Någon gick förbi, ivrigt pratandes och jag hann höra att Vi har ju bara ett enda liv. Då höll jag på att stega fram och säga emot, för det har vi kanske inte. Sådant jag har lärt mig här på wordpress. Kanske är det så att vi har ett enda liv i det här livet. Men i övrigt…

Jag kan ha varit nunna, sade någon och det är nog ingen omöjlighet. Att sitta och filosofera, under tystnad tillbringa dagarna…så behagligt, känner jag. Sedan tror jag rätt säkert att jag har varit fiskarmadam vid Skeppsbron också, för där trivs jag så oerhört bra. Känner mig rofylld på den platsen, hemma.

Och tankarna snurrar vidare. Mitt i natten. Jag tror att bokstäverna får vila lite nu. Det här blev ju rätt snurrigt…

Ett enda liv; i det här livet. Bäst att ta vara på det alltså.

12 comments on “Undrar ibland varför

  1. Jag är inte så säker på att vi bara har ett liv, men även om inte, tycker jag man ska leva det fullt ut. För tänk OM det bara är ett liv… oh shit! I screwed up! Do I get a second chance? NO! Only ONE! 🙂

  2. Själv har jag varit lite allt möjligt tydligen. Delfinskötare,Munk en kraftig kvinna i Ryssland som älskade att dricka vodka 😉 Är väl därför jag inte är så förtjust i starksprit. Ha en bra onsdag. Kramar!

  3. Det skulle kännas lättare att lämna det här livet om man visste att det kommer mera… Men nu är det ju inte så att jag vet i alla fall och därför lider av dödsångest utan dess like… Men man får väl passa på att leva det här i alla fall, sån länge det varar…

  4. Många liv tror jag, men bara ett i den nuvarande skepnaden. Lika bra att alltid göra sitt bästa för att ta tillvara på dagarna- fylla livet med LIV. Sköt om dig!

  5. Jag förstår bara inte vitsen med att leva ett liv till… då man ändå inte minns det. Då är det ju inte mer lockande än att vara död och borta. Man är ju borta ändå så att säga… om du förstår vad jag menar. En helt annan sak om man kunde vakna o säga wow… jag lever vidare…var det inte värre att dö.

    Kram

  6. Jo jag tror på ett liv efter detta och det gör mig trygg. För jag vet att på något sätt kommer vi alla att ses igen! Barnsligt men hoppfullt 🙂
    Kram

  7. Jag vet att jag har en dragning åt det orientaliska. Tycker om kameler. Men känner mig mycket främmande bland befolkningen i den miljön, det är konstigt.

  8. Jag har absolut varit en man som bott ensam på en fjälltopp i mitt tidigare liv, det känns så.. Men eftersom jag har tvivel om detta och även om ett liv efter detta tar jag alla chanser jag kan för att förverkliga livet här och nu. Allt annat vore slöseri med tid.

    Trevlig kväll!

  9. Tack för era kommentarer, så intressanta och roliga att läsa:)

    pantheraleo: Helt rätt 🙂

    agapanthus: Troligen är det så…:)

    hosanna: Ja, det tror jag är viktigt, men inte alltid så lätt. 🙂

    Peter: Ja, visst skulle det nog kännas lite lättare…om man visste. Bra att leva fullt ut ändå:)

    Neny: Ja, att fylla livet med LIV…så vackert det låter:)

    sol: Ja du…jag har aldrig tänkt på det så, men bara förhoppningen om ett till liv gör mig glad:)

    Syster y: Bra med den känslan ju. Kram:)

    znogge: Haha, ja då, så är det nog 🙂

    Rosa: Hm, svårt att få ihop det…men finns säkert en förklaring ngnstans, ngngång:)

    Magnus: Just, ta vara på Tiden. Så bra:)

  10. Jag är så säker på att vi har varit här många gånger förut och att vi kommer tillbaka igen. Skulle det vara på något annat sätt så vill jag inte veta det 🙂 Intressanta tankar! Kram

Kommentera

