Jag älskar

…att snegla bakåt; att minnas lite grann.

Känna känslan och allt det glada

som vimlade omkring här inuti.

Minnas tankarna och värmen

som fanns där innanför en sliten dörr.

Nu ser jag framåt, för det är bäst

och lever i nuet;

fångar mina egna dagar.

Men ibland gläntar jag på den där dörren

och går några längtande steg bakåt.

Fylls av känslan som var…och vandrar sedan stilla framåt.

12 comments on “Jag älskar

  1. Jag har haft en period nu när jag känner mig lite nostalgisk, känner igen dofter m.m., det är så skönt att minnas tycker jag.
    Kramizzzz

  2. Tack för era kommentarer.

    curlingmormor: Ja, det är fint att minnas. Väldigt ofta i alla fall.

    Imagine: Dina kommentarer är som små dikter i sig. TACK.
    Ger mig ofta små insikter. Som nu.

    Kram på er 🙂

  3. Jag gillar också att minnas. Jag minns ställen som jag tyckt om (de är många) och människor som jag saknar. Kan bli lite deppig av det, men gillar det ändå!

  4. Att leva i nuet är optimalt, ta lärdom av de dåliga minnena viktigt och njuta av de goda berikar. Att blicka framåt ger hopp. Livet är både bakåt och framåt. 🙂

  5. Jag önskar jag kunde. Men snubblar alltför ofta över höga hårda trösklar. För det finns ju goda minnen. Har skrivit lite om dem men har svårt hålla dem i tanken utan att… annat förstör. Kram

  6. Jo visst måste man ha minnen annars så blir man rotlös tror jag. Att minnas både med vemod och glädje är ganska skönt.
    Även svåra minnen gör ju att vi kan se det positiva som sker idag!
    Det finns inte natt utan dag, inte sol utan regn vi måste ha det ena för att uppskatta det andra!
    Kramar

Kommentera

