Sådant som vimlar runt

…, runt och inte riktigt hittar sin väg eller plats.

Ungefär som idag när jag kommer med en trilskande kundvagn och en glassätande liten dotter, på en stor parkeringsplats. Vagnen drar åt alla håll utom det rätta – alltså rakt fram. Dottern skrattar åt mig, för jag hittar inte bilen, hur jag än spejar och söker mitt i vimlandet.

Helt omöjligt är det på en hel parkering full av många bilar i olika kulörer, att hitta just vår bil. Roligt är det för en liten dotter, som minns var bilen var när vi lämnade den. Jag gör det inte och får en minnesglimt av en annan, fruktansvärt stor parkering utan mobiltelefon i Spanien. Då vimlade jag lätt panikslagen runt i en ovanligt lång halvtimme och kunde omöjligt hitta min familj, som höll på att stekas inne i en bil under väntandet på mig.

Idag hittade jag i alla fall bilen till sist. Men allt det andra som bara vimlar runt; hur ska det kunna finna sin plats eller väg?

14 comments on “Sådant som vimlar runt

  1. Som när jag badar i havet. Utan linser eller glasögon och ska ta mig upp på en fullproppad strand. Då är det svårt och DÅ är jag tacksam om jag har en chockrosa handuk som LYSER här är vi.

  2. Det kanske bara är att parkera det också och sedan leta upp lite i taget att ta itu med! 🙂
    Tur att du hittade bilen och dottern blev nog nöjd kan jag tro!
    Kram

  3. Jadu… det där är svåra saker. När man får en vagn som har hjul som vill gå åt alla möjliga håll… och ett barn som inte heller vill åt samma håll och en bil som verkar ha försvunnit bort… jag brukar använda min nyckel… plippa på den… så svarar bilen någonstans… Känns som den ropar mig till sig. Allt gott och njut av decemberadventen. A-M

  4. ja, jag har oxå tappat bort bilen …det blir lite panik ett tag innan man hittar den.
    Och med en trilskande kundvagn kan det bli värre, ja det kumde ju ha snöat.

    Wanja

  5. Man får leta efter en sak i taget! Min svärmor tappade bort sin bil en gång men hittade den till slut. Sedan fastnade nyckeln! Fel bil i alla fall! Hennes stod några meter bort… Lite pinsamt men!
    Kram!

  6. Jag har lyckats glömma var jag parkerat på två intressanta ställen. Den ena, ett jätteparkeringshus i Los Angeles. Vi glömde vilken våning! Tog 45 minuter att hitta bilen. Den andra i Disney World i Florida. Det fanns ju bara 2 miljoner bilar där. Som tur var, hade vi hyrt en Chevy som kunde tuta om man tryckte på en liten knapp i nyckeln. Smarta amerikaner. De har väl lärt sig av erfarenhet.

  7. Har oxå tappat bort bilen, flera gånger. Det var nog den största fördelen med den g:a röda folkabussen, den tappade man inte bort. 😉 Kram!

  8. Hmmm… verkar bara vara mina kommentarer som får vänta på moderering varje gång, eller har jag inte skrivit nån kommentar? Förvirringen är total. Kram!

  9. Usch, vilsenhet är jobbigt. Jobbiga känslor och tankar är svårplacerade, men på något sätt brukar de alltid hitta rätt till slut.

  10. Tack alla för era kommentarer. Vilka historier man får ta del av:) Det där med nyckeln som gör att bilen tutar låter ju toppen!

    Och agapanthus: Klart att inte bara du har det så…jag godkänner alla kommentarer numera, på båda bloggarna. Kram på dig!

    Och kram till alla förstås:)

  11. Usch, vilken flasbackångest jag fick – av ett oändligt p-hus i Florida. Jag och sambon var överygade om att vi skulle bli tvungna att ta en extra semestervecka för hitta hyrbilen. Ha en bra helg!

Kommentera

