En plats som betyder något särskilt

…för mig är Skeppsbron här i Stockholm.

Varje gång jag går eller cyklar över den bron så översköljs jag av starka känslor; av ett inre lugn. Här hör jag hemma, här är jag trygg. Ljuset, dofterna, slottet, de minner mig om någonting. Men jag vet inte vad.

Alla har vi säkert platser som betyder något särskilt för oss, men varför just den här platsen betyder så mycket för mig vet jag inte.

Kanske har jag varit en fiskarmadam där i ett tidigare liv? Eller så är det bara vattnet och ljuset som ger mig den där lugnande känslan.

Jag vet inte vad det är, men en sak vet jag: Jag älskar vatten.

Och eftersom det är första advent…eller ärligt; för att jag absolut inte har något att skriva just nu, så lägger jag in ett gammalt inlägg som betyder mycket för mig. Så mycket.

Kommentera

