Jag fryser

…så ända in i märgen.

Ute är iskallt och inne är dragigt. Thekoppen kallnar snabbt den också och jag tror att jag håller på att bli lite sjuk.

Men så tänker jag på igår, hur väldigt värmande det är med vänskap och en riktigt god dialog. Både i talade ord och i skrivna. Genast känns det lite varmare inuti.

Om någon hade sagt hur mycket mina bloggar skulle ge; både i att komma närmare befintliga vänner och att lära känna nya, finna likasinnade…så hade jag aldrig anat ens en bråkdel. Bloggarna har betytt lite olika, kanske för att de skiljer sig lite åt. En med mina lite mer innerliga tankar och en med min mer ytliga sida.

Olika sorters läsare, kan man säga, har hittat hit och dit (ab) och har gett olika sorters vänskap. Jag känner mig lite salig mellan varven 🙂

Tack för att ni finns. Ni förgyller min vardag. Alla ni.

Förunderligt.

                                  

9 comments on “Jag fryser

  1. Visst är det så. Bloggen känns extra viktig eftersom jag inte träffar så mycket folk den här tiden på året, jag jobbar ju ensam så det blir som små trevliga fikaraster på jobbet för mig, är man utbyter vardagliga funderingar. En varm filt och en kram från mig!

  2. Det är samma här, är lite sjuk, hostar och fryser, mår inte bra, men humöret är på topp, och jag tar det så lugnt det går med en tvååring som är hur pigg som helst men har ögoninflammation.
    Jo, bloggen ger verkligen djup i både nya och gamla relationer, det är underbart så många vänner jag upptäckt här. Det värmer verkligen.
    kram på dig!

  3. Hoppas du får vara frisk, the hjälper gott :0)
    Ja, bloggen kan ge mkt! Det är mkt mer än en dagbok i många fall 🙂
    Ha det gott!

    ps. På måndag kanal 2 20.30 🙂
    Önskar dig en fin kväll och att huttrandet går över.
    kram!

  4. Och om man inte har tillgång till bloggen så får man nöja sig med att tända många ljus, krypa ner i ett hett bad och dricka rött vin tills man har tinat upp inifrån!
    Ha en skön kväll Madonnan!
    Kram,
    Tizzel

  5. Det är ömsesidigt. Blir så glad och varm av att komma hit. Dina tankar inspirierar.
    Jag kännde mig också lite hurven. Det fixade sig efter en mugg glögg och några pepparkakor. Kram

Kommentera

