En ledsnad

…drabbar så plötsligt; mitt i en ensam trötthet.

Yta i en kall, ödslig värld;

vad finns det för mening?

Längtan…som i ett tomt, mörkt hål.

Fortsätter vägen framåt.

Slingrande sig brant uppåt.

10 comments on “En ledsnad

  1. Låter så sorgset…

    Ibland tar livet stryk av tanke och känsla, och ibland är alla väggar grå. Men bakom nästa hörn lurar hopp och gläjde igen.

    *KRAM*

  2. Då var det en sådan dag… när det kan kännas precis så. Det fins ingen mening man kan ge dig. Det bara ÄR så. Medan du bara vilar i det och låter det vara…
    *håller om*

  3. Det finns en mening, Madonnan.

    Men kommer till dig bara när du kan ta emot den.

    Den kommer sällan när vi låter oss fyllas av sådant som inte vårt hjärta kan anamma.

    Och hjärtat vill ha värme och närhet, lycka och ljus. Då kan vi lättare se vad meningen är.

    Kram!

  4. Stod och väntade på bussen. Insikt eller skräck men tanken på vad ”jakten” egentligen går ut på slog mig med full kraft. Gjorde mitt bästa att vifta bort känslan när det när det var dags att sätta sig med alla andra som var på väg. Men ibland undrar jag verkligen varför… fast jag vet att just varför aldrig kommer att ge mig svaren…

  5. Yang och Yin. Du måste uppleva kyla, för att upskatta värme. Ensamhet, för att uppskatta vännerna. Du måste känna hur det är när meningen saknas, för att förstå när något har mening. Mörkret, för att uppskatta ljuset.

  6. Så händer mig, då och då. Alltid med kraft. men jag vet av erfarenhet att det finns ljus och att sommaren kommer. det är en insikt att luta sig mot när golvet gungar.

Kommentera

