Där i badkaret

…ligger en lite fåfäng typ och tänker på beskedet innan idag.

Ett bra besked. Ett som gav tillfälligt lugn, innan tankarna kom på att det finns ju så mycket annat…och det kan hända så plötsligt, om man har otur. Men så kommer jag på att så tänker inte jag utan Livet – det försöker jag ta vara på. Så gott det nu går, mitt i allt.

Inuti finns rätt många olika känslor och tankar. De cirkulerar omkring och har var och en sin särskilda plats bakom en dörr som är stängd för de allra flesta. Eller för alla. Jo, så är det nog. Vem skulle ha intresse för alla mina tankar, egentligen? Men trots allt det, så lever jag i nuet rätt bra, tycker jag nog.

I Livet.

Och i allt det skummiga, toppiga vita där i badkaret ligger min kropp. Jag kommer att tänka på hur mycket den egentligen har varit med om: Att födas, växa upp, göra illa sig, springa, gå, hoppa, skutta. Den har burit mig genom livet, känt känslor som inte går att beskriva och blivit förnedrad, slagen, älskad och klarat att möta varje skimrande eller gråmulen dag. Fyra barn har den fött och ändå ligger den här och ser rätt så välmående ut. Inte perfekt alls på långa vägar, men ändå min kropp. Min kropp.

Jag är stolt över den.

3 comments on “Där i badkaret

  1. Instämmer med föregående talare! Förstås!
    Det är ju därför vi är här 😉

    Och klart att du ska vara stolt över din kropp! Det är ju ditt redskap för att kunna förnimma Livet på det här frekvensplanet!

    Kram!
    🙂

Kommentera

