Jag sov som en kratta inatt

…för den halva tabletten hjälpte inte ett dugg.

Känner mig bara blarig idag… Inte bra. Men ikväll ska jag lyssna på meditativ musik innan jag lägger mig, för jag måste försöka allt.

Varför kan man inte sova? När jag är så glad som jag är, inte tänker på något särskilt…

Bara ligger där. Klarvaken.

Isprinsessan; min mycket intellektuella och spirituella vän, ska jag träffa snart. Det ser jag fram emot.

Och det här är ett inlägg som inte är som alla inlägg – mitt emellan drömmar som bakas och lite annat smått och gott…

Lördag hela dagen.

av madonnan Postat i Okategoriserade

7 comments on “Jag sov som en kratta inatt

  1. Varför man inte kan sova?

    Jag kan återigen bara gå till mig själv och för mig har det varit svårt att sova på sista tiden just på grund av min skilsmässa. Tidigare så funkade det bra och det handlade för mig nog om att släppa kontrollen.

    Att släppa kontrollen i sovandet helt enkelt. Att inte bry sig, att släppa tankarna och bara vara. Det kan ju låta lätt, men så funkar jag…

  2. Ja, det är ett rikigt gissel att inte kunna sova.Ju mer man vill sova, desto vaknare bli man.det kan få en att bli galen :-)Hoppas du får sussa riktigt gott inatt i alla fall 🙂
    *kram*

  3. Man dansar däruppe –
    klarvaket är huset
    fast klockan är tolv.
    Då slår det mig plötsligt
    att taket,
    mitt tak,
    är en annans golv.

    Den här Nils Ferlindikten tyckte jag jättemycket om som liten. Kom att tänka på den när Du nämnde ”klarvaken” i Ditt inlägg.

    Puss & Kram!

  4. Känner med dig att du inte kan sova! Måste vara väldigt jobbigt. Lider inte av sådant själv men kan förstå hur de måste vara de dagar jag sovit för lite.

    Kram!

Kommentera

