Är du nöjd?

Om du inte lyssnar

och kanske trampar lite

där du inte ska.

Är du nöjd då?

När du svischar omkring

gör vad du vill

utan en hänsyn;

en sådan som finns bakom oskrivna regler.

När du förvirrar

och oroar lite grann.

Lämnar en känsla av dunkelt obehag…

Är du nöjd då?

Klokhet varar.

av madonnan Postat i Okategoriserade

3 comments on “Är du nöjd?

  1. Nej oftast inte! Men det har hänt att jag känt mig nöjd när jag fått slänga ur mig något dumt bara för att såra någon som varit dum mot mig tidigare
    Som min gode psykolog sa ”du är för fanken ingen Moder Theresa”, klart du får bita ifrån ibland!
    Kram

Kommentera

