Dags att klargöra

…lite om mina skriverier känner jag:

När jag skriver har det oftast sitt ursprung i något självupplevt eller som något som berör någon jag känner eller känner till. Ibland blir det lite luddigt, men ändå är det sådant som finns i mina tankar. Jag tror att det ibland kan vara lite allmängiltigt och jag vill inte lämna ut någon annan. Men det viktiga är att det behöver inte vara mig det gäller; så van är jag med små bekymrade frågor om hur det står till efter att jag har skrivit något.

De som känner mig ser mig nog oftast som en glad människa. Det vill jag bara berätta…eftersom ibland kan man tro att jag är väldigt mörk i mitt inre. Så är inte fallet; tvärtom. Jag ser mig själv som en väldigt lycklig människa, mitt i ett liv som kantas av både det ena och det andra. Och nu känner jag mig väldigt självcentrerad, som bara skriver om mig, men det här är min blogg och jag vill så gärna förklara så att inte någon går omkring och undrar.

Allt är inte min verklighet, men kanske någon annans eller lite av allas.

Ungefär så.

Och jag har fått lite kontakt med människor från olika håll i världen på Facebook, det är så roligt.

av madonnan Postat i Okategoriserade

4 comments on “Dags att klargöra

  1. Vi har väl alla olika sidor i oss. Som mer eller mindre får komma till uttryck.
    Facebook låter spännande. jag har varit där men inte riktigt kommit på hur det fungerar.

  2. du är för söt, jag har faktiskt tänkt mig dig som en lycklig människa, och när vi skriver i våra bloggar så har vi faktiskt rätt att få vara lite ego, så det så!!!!
    Kramizzzzz på dig!!

  3. Intressant. Jag ser inte dig som mörk tvärtom. Har också tänkt lite i de banorna, att folk kanske uppfattar mig som krass och cynisk. Andvänder ju ofta bjärta bilder i kombination med luddighet när jag skriver om mina känslor. Och de blir att man skriver om de som är tungt många ggr, för de har man ju ett behov av att bearbeta.
    I verkligheten är jag för det mesta glad o shit happends typen. På jobbet tycker tex min chef att de är så roligt med mig för att jag visar min glädje tex. Det kostar inget.
    Nu blev detta kanske mest babbel men jag hoppas du förstår ändå!

    Åh en kram 😉

Kommentera

