Ibland

…när jag läser olika bloggar blir det alldeles för tätt inpå.

Det öppnar upp och känslor man inte visste man hade forsar fram. Kanske är det oftast så när det är sådant som berör en; direkt eller indirekt.

Det är oerhört jobbigt att läsa emellanåt, men ändå så berikande.

Det har hänt att jag har suttit och gråtit, förvånat konstaterat att något har berört så mycket. Jag skäms inte för att erkänna det, att jag kan bli så berörd, men bloggar är egentligen mer än en skönlitterär bok.

Bloggar är direkt ur Livet. Jag ska aldrig sluta att läsa.

12 comments on “Ibland

  1. visst. Och sedan följer man ju en del bloggar och kommer ”in” i familjen, så det som skrivs känns som det är riktigt nära en. Och ibland kan någon undra varför man läser en viss blogg, det verkar så tråkigt, men det är inte det, om man följt bloggen under en viss tid.

  2. Detta inlägg skulle Jan Guillou läst! Han som förkastade vanliga människors bloggar och menade att det var ointressant pladder eller hur han uttryckte sig! Självklart är det du som har rätt!

  3. Snälla Madonnan, det är bra att du inte skäms för att du gråter och visar känslor. Det är ju underbart och en stor gåva. En gåva jag själv tills nyligen saknade helt.

    De må vara jobbigt ibland, men oftast så är det renande och en känsla av att man verkligen lever.

    Det finns bloggar som berör mig väldigt mycket. Som berikar mitt liv oerhört. Notera varför jag har dig som favorit…(;-)

    En fin dag önskar jag dig!

  4. Håller helt med dig….och blir ilsken på de där självutnämnda bloggförståsigpåare som hackar på bloggens betydelse…!
    Jag ska inte heller sluta läsa och framför allt fortsätta skriva…!
    Ha det gott!

  5. Jag blir också berörd, jag gråter också när jag läser bloggar eller när jag skriver i min. När jag skriver i min blogg för jag en dialog med mig själv,,,återspeglar det jag skrivit,,känner på mina ord…känner på mig!

    Ibland skulle jag vilja skriva mer,,,,men jag vill inte lämna hela mig!´
    TACK Madonna för att du finns där,, det är tröstande att se att du varit hos mig…läst mig!
    Mailar dig nån dag!

    KRAM vännen och hoppas din kväll blir en bra kväll! En glad kväll! =)
    Nallil

  6. Håller med dig. Det är så berikande med att läsa om andras tankar, känslor, erfarenheter. Kommer aldrig att sluta att läsa, jag heller.

  7. Jag kan också känna så, såpass mycket att jag ibland måste låta bli att läsa på ett tag för det blir för mycket känslor. Eller så vänder jag andra sidan till och skriver om allt som inte är personligt, för det blir för mycket. Konstigt, men så är det för mig. Bloggar ÄR bra ändå, de visar sidor som annars inte alltid kommer fram.

Kommentera

