När något gör ont

…och att ha en aning om orsaken, men ändå inte riktigt veta hur det är.

Känna att var sak har sin egen förklaring. Alla är vi olika; du är som du är och jag är som jag är. Alla upplever vi verkligheten på vårt alldeles egna sätt.

Det som du tycker är en bagatell kanske inte är det för mig och tvärtom. Så kan det vara och det är väl bara att acceptera.

Mitt i allt det här ska du finna dig själv; veta var du står i förhållande till alla känslor, allt som händer, till alla andra.

Ibland önskar jag att det fanns ett facit. Eller att saker inte vore som de är.

Det känns och jag vet inte riktigt varför.

7 comments on “När något gör ont

  1. och ibland upplever man att något är som det är, och några minuter senare märker man att man hade helt fel. man kan vara ledsen på någon på grund av något som senare visar sig vara helt fel, och då har man gått och funderat på något i onödan.

  2. Ja tänk att det finns facit till så mycket annat (som Rosa ibland glömmer bort) som att ha inneskor, en fin kasse till inneskorna, hur man bör bete sig när man gifter sig ja tusen regler i en regelbok men inget av det här om det du skriver om och vad är viktigaste? Ja inte är det inneskorna.

  3. Det kan vara svårt när något som är väldigt viktigt för mig inte btyder något för andra. Då kan jag bli ledsen in i hjärteroten… Men vi är olika och det måste vi få vara brukar jag säga till mig själv då!

  4. Emellanåt så ”vet man” men ”förstår inte”… Om bara någon kunde hjälpa en till rätta då – så skönt och lugnande det skulle vara.

  5. Ja och ber man om råd så får man tusen olika svar 🙂 Hur ska man då kunna bli hjälpt!
    Jag efterlyste en sådan bok när min son mådde dåligt, när min skiljsmässa var som svårast. Tänk att kunna slå upp ex.vis sidan 103 och veta att det som står där blir rätt om du förler det 🙂
    Drömma och fantisera det kan jag.
    Kramar

Kommentera

