När något gör dig upprörd

…men du inte vet varför.

Du förstår inte

och känner dig helt öppen

för alla möjligheter

som faktiskt finns.

I en stor värld

är du själv liten,

liten.

Men allt det som är viktigt

känns så oerhört STORT.

Det skimrar och gnistrar en smula.

2 comments on “När något gör dig upprörd

  1. När någon gör mig upprörd, och jag inte förstår eller inte tycker att jag borde bli det funderar jag över vad hos mig som framkallar den känslan. Orättvisor, mot andra, eller när någon far illa, blir dragen bakom ljuset, gör mig upprörd. När jag inget kan göra, pga min tystnadsplikt. Sen om någon attackeras i min närmaste krets, då blir jag ledsen. Jag känner att många tyckt att jag skämmer bort min dotter med för mycket uppmärksamhet. Men hon är ett alldeles normalt fint litet barn. Kram

  2. Märtagreta: Man kan aldrig ge för mkt kärlek, det är min fasta övertygelse. Din dotter är så härlig att läsa om och det är precis så det ska vara. Inlägget är skrivet ur en positiv känsla, när ngt upprör utan att du vet varför, för att det berör…

    Ha en fin dag, kram:)

Kommentera

