Ibland undrar jag vem som är vem

…och vad som är vad.

Spelar det någon roll? Behöver jag veta? Vill jag det?

av madonnan Postat i Okategoriserade

10 comments on “Ibland undrar jag vem som är vem

  1. Ja, vill du veta och vad förändras då, om du fick veta… Ganska mycket skulle jag tro, jag som träffat några av bloggarna till exempel, både före och efter mitt bloggande. Några har jag känt många år och lärt känna på ett nytt sätt efter de börjat blogga. Vi är ju inte enkla vi människor, många bottnar och det verkliga perspektivet ger ju bara en begränsad bild. Att läsa en väns ord kan ge helt andra dimensioner av denne. Jag har fått en annan bild av samtliga av mina gamla vänner som nu är också bloggvänner. Det är ungefär som när jag läser en aura, har gjort det några gånger på personer som jag bara känt t ex via barnen, föräldrar till andra barn till exempel. Som jag dessutom inte känt nån större värme för, (jag har alltid, FÖRR, varit den yngste föräldern och känt mig ganska särbehandlad på ett negativt sätt av andra föräldrar). Så har jag fått se deras aura och sett att under ett kyligt och ganska ordentligt ”översittarbeteende” finns så mycket vackert, som de inte vågat visa. Människor ska man lära känna på många sätt, du vet säkert själv, vi har en yrkesroll, en privat osv.
    Oj, lång kommentar på ett litet inlägg.
    Stor kram till dig Madonnan!

  2. *Raraste*

    Emellanåt är det lugnare att inte veta…
    Allt behöver man heller inte veta.
    Ibland måste man veta, trots att man absolut inte vill veta, och andra gånger vill man verkligen veta – och då får man inte veta alls.

    Det är inte alltid så lätt att veta vad som är värt att veta eller om vetandet har något värde att veta –
    man får helt enkelt leta.

    Puss & Kram från mig,
    *Isprinsessan*

  3. Jag tror att livet behöver möten och att man ibland får göra mer än man vill. För att utmana och våga lite… en fin dag till dig!

Kommentera

