För att

…det berör så väldigt.

För att det upptar tankarna; ger mig otäcka bilder, känslan av att ingen någonsin kan gå säker.

För att så mycket som är så obeskrivligt fruktansvärt faktiskt händer i världen – hela tiden. Sker runt omkring oss, ibland utan att vi har vetskap om det, utan att någon får veta. Eller så får alla ta del av det oerhörda, skrämmande, sorgliga som förstör så mångas liv; eller bara några få.

För att det finns överallt och för att det ibland kommer så tätt inpå. Därför skriver jag om det jag skriver.

8 comments on “För att

  1. Det gör det, det finns överallt och ibland så otäckt nära. Samtidigt känner jag att jag inte får låta det ta överhand. Det finns godhet och en massa människor stora och små gör en massa fantastiska saker också men det är så lätt att drunkna i det hemska. För att orka ha ett hopp måste jag ändå tro på de goda krafterna.

  2. Så är det ju. Försöker fokusera på det som är bra, de kan bli svårt att mäkta med annars.
    Menar att de kan bli för mkt eleände och att det kan slå ner en o det hjälper föga.

    Gimat tja jag försöker, men inte petnoga. Har gjort det nu sen augusti i samband med min powerwalkstart o ja, det har försvunnit ganska många kilo menuette o det är roligt!
    Kläder som inte andvänds på länge etc.

    Har tom skippat ölen o jag som älskar öl!

    Sov gott när du skall.
    Kram 😉

  3. Kersti säger det jag tänker. Vi får inte fastna i illusionen att det mörka eller jobbiga regerar. För då tar det över inom en. Det handlar hela tiden om perspektiv.

    Kan man få ner det i mikroperspektiv så blir jorden en trevligare plats även inom oss. Se det lilla och se det nära. Våra tankar är sprängstoff och fastnar man i det mörka så dominerar det oss.

    Motsatserna är viktiga för oss, även om vi när det händer inte fattar någonting varför det händer. Men svar finns alltid, någonstans… …kanske inte nu och här… men det kommer, det är min visshet för att orka vidare.

  4. Hej och tack för era kommentarer.

    Kersti: Jag tror att det goda ändå överväger så mkt..kram:)

    assdur: Kram:)

    Menuette: Bra jobbat! Kram:)

    anne-marie: Ikväll hinner jag, kram:)

    Jerry: Jag tror så också och det är när det händer t ex ungdomsvåld i stan som det kommer nära. Att skriva är nog ett sätt att handskas med det också. Men så viktigt att se det lilla som är så viktigt!

    Kram på er:)

  5. Hörde om den unga killen som startat en ” rörelse” mot gatuvåldet i morse på ”efter 10 med Malou” .
    Det är så fruktansvärt att det är så mycket våld.
    Men vi måste oxå känna den värme och glädje som finns annars äts man upp av elände.
    Jag ska defenitivt inte sluta bry mig, men man ska känna glädje oxå annars orkar man inte leva, för den finns den oxå
    Wanja

Kommentera

