En del saker

…ser ju inte lika bra ut som andra i en blogg.

Och då funderar jag på om just det inlägget kanske ska raderas. Men så tänker jag att det kan inte vara bara jag som får en sån känsla ibland…Och det här är ju en blogg med mina tankar; så då hör det väl hemma här.

Alltid har jag haft den känslan rätt regelbundet; så länge jag kan minnas. Kanske kan den bero på att jag faktiskt var väldigt ensam när jag var liten? Så skulle det ju kunna vara; att det sitter kvar lite grann.

Eller så är det så att det bara hör till livet. Så.

Men jag skulle önska att de som är nära inte drar sig undan, när man mest behöver dem. Skulle jag.

9 comments on “En del saker

  1. Man kan ju bli mer eller mindre nöjd med hur man har kunnat sätta ord på sina tankar… Nog kan man väl låta det mesta stå kvar!
    Ha en fin måndag!

  2. Jag håller med din sista mening.det smärtar att förstå att ibland kan eller vill inte människor finnas där, när man bäst behöver dem.
    Kram till dig 🙂

  3. Allt som du känner du vill dela ska du låta vara, det är bara så. Du skriver så mycket tänkvärt.
    Känner mig oxå ensam …. ibland mitt bland folk.
    Och du jag läste om Auoror jag vet att min syns, och jag har sett andras. Det var ett vidunderligt ögonblick när jag såg den på en av mina väninnor.

    Wanja
    (Den amerikanska boxerladyn´)

  4. Alla skriver vi olika och vi skriver olika från gång till gång. Det du skriver kommer ju från dig och det är väl klart att det skall stå kvar. Du har ju något att säga i dina inlägg!!!!
    När min kära mamma blev sjuk i Althzeimers så ”försvann” flera av mina föräldrars vänner, de blev rädda, visste antagligen inte hur de skulle bete sig. Men detta sårade min käre far något så enormt.
    En riktig vän finns där i vått och torrt!!!!
    Kramizzzz

  5. Det vill man. Att de som är nära ska vara det, mest hela tiden men ännu mer när de behövs. Men hur vet de det? Jag har också funderat i banor som att ta bort en del, men sedan tänker jag att det är ju också en del av mig. Ibland blir det bättre formulerat än andra dagar, men så är det ju i livet. Man kan inte vara på topp jämt och tur är väl det.

  6. Tack för dina kommentarer! Skickar en kram! Har haft fullt upp under några dagar så jag har inte hunnit vara så social.

    Sköt om sig!

Kommentera

