Om

…någon är snäll och trevlig.

Så…

Inte kan jag se det negativa; alla människor har ju sina egenheter.

Om någon har det.

Så är det ändå som det ska vara.

Acceptera mera.

Varför hitta fel när man kan hitta det som är bra…

Fokusera på det goda.

Förstår inte annat.

av madonnan Postat i Okategoriserade

5 comments on “Om

  1. Oh… det du skriver är så viktigt men så svårt… att faktiskt hålla fokus på det goda även i en ond tid eller dyster tillvaro.

    Här ska vi liva upp oss med barnens kladdiga chokladbollar som fredagsmys. En smitthärd utan dess like – men ack så gott!!! 🙂

  2. Jag tror det är viktigt att bilda sig en egen uppfattning, att aldrig lyssna på bara ena sidan av ett ”uttalande”. Jag har så många vänner som jag aldrig hört nåt gott om, men som visat sig vara så fel.

    Det är så tråkigt… men jag har fina vänner…

  3. Hosanna: Visst är det svårt. Ibland mer än annars…man får fokusera så gott det går. Chokladbollar är gott… 🙂

    Wendla: Kram på dig 🙂

    Märtagreta: Jag är säker på att du har goda och fina vänner. Och det är så tråkigt, ja. Kram:)

  4. Du bär en godhet jag gillar. När jag mår dåligt och är avog så har jag svårt, men jag måste säga att det blir bättre för varje år… just nu bärs jag fram av många fina vänner…

    Kram till dig!

Kommentera

