Hon

…kliver trött ur sin varma säng, stapplar knappt seende in i badrummet och möts av en isande, kall morgonbris.

Det lilla fönstret står försynt på glänt och har gjort så hela den långa natten. Inte en tanke har det haft på att hon är frusen som få; särskilt under tidiga morgnar.

Snabbt in i duschen. Värmande vatten strilar varsamt mot en brunbränd kropp; fönstret stänger hon sömnigt under tiden.

Så tinar hon upp, torkar sig hastigt i allt det kalla, morgonfriska och gör sig i ordning. Det varma théet hälls upp i en stor grönblommig kopp som håller värmen så bra och många tankar tänks framför en dator:

Så fantastiska människor man möter på en blogg. Så synd det är om de som missar det…

Och – hon är inte alldeles hellyckad; har inte förmåga till att förändra eller förbättra allt runt omkring. Men gärna skulle hon vilja och hon försöker, precis hela tiden.

Tankar; en morgon i en höst.

9 comments on “Hon

  1. Man kan inte alltid förändra och förbättra allt runt omkring sig själv, huvudsaken är att man gör det man tror på. Du skriver så fint och det är så skönt att läsa. Hoppas nu att du får en mycket fin dag!!!
    Kramizzz

  2. Antar att ni också haft frost. Det har vi flera morgnar nu. Inte kul med is på bilrutorna. Den kommer för tidigt den kära kylan tycker jag.
    Bloggen ja – den är bra om man tar den med lämpa.
    Din text ovan kunde vara inledningen till en roman…

  3. Hu det låter kallt. Vi har i alla fall 10 grader om nätterna. Det var nere på 0 :an någon natt för ett tag sedan.
    Förändra, ja det tar tid, mycket tid om det överhuvudtaget går. Sig själv kanske men andra är svårare.
    Runt omkring sig skulle vi kanske våga lite mer, byta jobb och kanske utmana oss själva ibland. Tänja våra gränser. Då skulle vi växa som människor. Detta har jag lärt mig. Men inte gjort 🙂
    Kram

  4. Huuu vad kallt att kliva in i ett kylslaget badrum så där på morgonkvisten! Själv så fryser jag nästan jämt och bara tanken på det du skrev fick mig att huttra ännu mera. :0)
    Hoppas att din dag har varit bra och att du får en skön kväll.
    Kram från Wendla

  5. Du Madonnan – jag har hittat en låt som jag tror du kommer att gilla – tänkte på din skink – blä – macka. VEGETARIAN RESTAURANT – avABERFELDY – plattan heter YOUNG FOREVER – den är bara så underbar. Min dotter kille är inblandad – de är från Skottland – Edinburgh. Men det är en vacker, vacker sång. Om en vegeteriansk restaurang. Gott… kärlek…. bra. Anne-Marie

  6. Hej och tack för era kommentarer.

    curlingmormor: Jag tror hon vet det…tack för fina ord:)

    Helena P: bloggen måste man nog ha lite distans till…tror jag. Kram 🙂

    Syster y: Ja, det är nog bra att våga lite…i lagom dos kanske. Kram 🙂

    ph: Tack. Sen…gick hon till arbetet, för hon hade tyvärr lämnat cykeln där utanför skolan dagen innan… Ha det bra. 🙂

    Neny: Ja, det är iaf bra att kunna se fördelarna… 🙂

    Wendla: Tack detsamma:)

    anne-marie Körling: Jag har lyssnat, den var fin. Undrar om killen sjunger eller spelar? Kram 🙂

  7. Om man gör den värld man har närmast sig själv så lyckad som möjligt så sprider det sig som ringarna på vattnet. Det är inte alltid man måste göra allt, ofta kan det räcka med en del.

Kommentera

