En sak är jag glad för…

En annan sak är jag ledsen för…

Något är jag nöjd med…

Något gör mig fundersam…

En sak är jag irriterad på

och dessutom kände jag mig lite diskriminerad idag.

Jag menar, om man nu bjuder på morgonfika – hur kan man

då glömma bort de vegetariska smörgåsarna?

Det tycker jag var dumt gjort.

Men jag tog en halv brödbulle, den delen som hade

brödet mot osten som jag tog bort…

Jag tycker inte om skinksmak på vegetarisk smörgås.

En halv brödbulle med smör på, det åt jag.

Den var god, fast jag kände mig lite annorlunda.

Tur jag inte bryr mig, men konstatera kan jag.

Det är jag bra på.

Annat var det förresten på 80-talet; då när jag slutade

äta kött helt. 

På den tiden var jag nästan som ett UFO, nu är jag

bara lite annorlunda

En bland många.

                    

10 comments on “En sak är jag glad för…

  1. Jag var utan kött mellan 2000-2002 och då kändes det helt naturligt, kan inte riktigt förklara varför men tror att det handlade om att jag hade en inre frid då och var i kontakt med mig själv på ett djupare plan.

  2. Jag var också vegetarian en sväng på 80-talet, men vårt kök på skolan var inte så van vid vegetarianer. Vi som var vegetarianer serverades samma typ av kall grönsakstallrik varje dag, vilket blev ganska så trist i längden.

    Ha en skön kväll och kram!

  3. Kanske var det bara ren obetänksamhet. Jag glömde kakor till min glutenintolleranta släkting på en femtioårsfest. Fy så jag skämdes. Det var verkligen inte meningen. Så kanske…

  4. På min arbetsplats finns alltid vegetariska alternativ och det glöms aldrig bort. Däremot skulle de behöva bli bättre på vegetariska alternativ. Det räcker inte bara att utesluta köttråvaran utan man behöver också kunna ersätta den med annat eller laga ”egna” rätter. Gäller det baguetter beställer vi ofta vegetariska till alla och det brukar uppskattas! På så sätt behöver ingen känna sig utanför. Enkel matematik!
    Kram!

  5. Det finns inget värre än den där saften från skinkan som kladdar av sig på allting. Jag pillar bort det mesta…vill ha bröd och mycket smör… jag undrar så vad du lyssnade till… vilket föreläsning. Kul att läsa att om irritation och småsurighet… det ska jag också göra… det kändes lite skönt att läsa det. Må gott och allt det bästa. Anne-Marie

  6. Tack för era kommentarer. Och Freja, kanske kan det bli så…vem vet 🙂

    anne-marie: jag känner att här är det ngn som förstår min avsmak. Kände mig annars väl underlig bara av att skriva inlägget…

    Tack Solvindar, för att jag inte ses som ett UFO, bra det *S*

    Ha det gott alla. Kram:)

Kommentera

