När natten fallit på

…och glada röster hörs från mitt öppna fönster.

Då tänker jag en solig tanke på dagen som var idag

och känner värmen som omgav den.

Jag gäspar som bara den och ser fram emot att sova.

En björk förresten… Jag gillar björkar; de är bland de finaste träd som finns.

God natt.

av madonnan Postat i Okategoriserade

7 comments on “När natten fallit på

  1. Vad skönt det låter med soliga tankar och värme…

    Jag gillar också björkar.. och särskilt på hösten då de skimrar som om de var fulla med guld…

  2. Här har du en björkälskar till, det finns inte så många på Gotland, här har jag hittat nya favoriter, som inte finns i Jämtland, lönn och ek, som också är oerhört vackra!
    Hoppas dagen fylls av soliga, varma tankar!

    Kram

  3. Mitt favoritträd är en kastanj som står vid min mammas sommarstuga. Min morfar lät döttrarna få välja var sitt eget träd som planterades. Min mamma valde en kastanj som nu 69 år senare fortfarande står kvar. I den har alla barn i släkten, även våra egna, klättrat och byggt kojor. Det är trädet i mitt hjärta!
    Ha en fin dag!

Kommentera

